Gå til innhold

Sentral lås e46 ustabil

0hero
 Share

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med at sentrallåsen noen ganger ikke vil låse seg opp...dette gjelder da fjernstyrt sentrallås. sentrallåsen fugerer heller ikke når jeg tar nøkkelen i døra å vrir om.Jeg får bare åpnet førerdøren slik.

når jeg trykker på knappen på nøkkelen så kommer lysene på inne i bilen,men that's it. Når jeg skal låse er det ingen problemer!

etter at jeg har åpnet bilen må den gå en stund for at jeg får til å låse opp de andre dørene,så mistenker stort at det er batteriet som er problmet da jeg har fårr tips om dette før.

men lurer på om det er noen som kanskje vet om en annen grunn?

håper på svar:) på forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Jeg har samme problemet på min 2003 E46. Innimellom når jeg skal låse opp bilen med fjernkontroll så kommer bare kupelyset på men låsen går ikke opp. Men har funnet ut at hvis jeg låser bilen med fjernkontrollen så hører jeg ett lite klikk i låsene, og da går det fint å låse opp bilen.

Når jeg prøver å låse opp døren med nøkkel når fjernkontrollen har kilt seg, så går bare låsen på førerdøren opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Trekker opp denne tråden igjen, for i dag fikk jeg kjørt en CarSoft diagnose av dette irriterende problemet - akkurat slik Wile E. Coyote beskriver.

Får opp følgende koder fra ZKE/ZVM modulen:

61 Fuse for passenger- compartment store

58 DWA relay or wire is short-circuited to B+

13 Door-lock heater, short circuit

16 Pin contact, drivers door

66 Connection from power relay module to power window driver side front faulty

Alle tilgjengelige sikringer er kontrollert OK, så jeg ser for meg tre mulige feilsteder:

1. Dørlåsen førerdør (har lest at denne er en problemkomponent)

2. Ledningsforbindelsen/kontakten mellom førerdør og karosseri

3. Denne styreenheten som inneholder sentrallås, alarm etc - som åpenbart sitte klønete plassert bak hanskerommet

Kan jo av kodene se ut som et problem i dørlåsen - denne er vel også lettest å komme til. Mottar dog gjerne kommentarer og ideer før jeg begynner å pelle fra hverandre førerdøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Trekker opp denne tråden igjen, for i dag fikk jeg kjørt en CarSoft diagnose av dette irriterende problemet - akkurat slik Wile E. Coyote beskriver.

Får opp følgende koder fra ZKE/ZVM modulen:

61 Fuse for passenger- compartment store

58 DWA relay or wire is short-circuited to B+

13 Door-lock heater, short circuit

16 Pin contact, drivers door

66 Connection from power relay module to power window driver side front faulty

Alle tilgjengelige sikringer er kontrollert OK, så jeg ser for meg tre mulige feilsteder:

1. Dørlåsen førerdør (har lest at denne er en problemkomponent)

2. Ledningsforbindelsen/kontakten mellom førerdør og karosseri

3. Denne styreenheten som inneholder sentrallås, alarm etc - som åpenbart sitte klønete plassert bak hanskerommet

Kan jo av kodene se ut som et problem i dørlåsen - denne er vel også lettest å komme til. Mottar dog gjerne kommentarer og ideer før jeg begynner å pelle fra hverandre førerdøren.

Har akkurat samme problem på min bil. Får derimot ikke opp feilkode på sentrallåsen min via diagnose. Kan selvsagt være andre problemer som nevnt her. Tenkte hvertfall å avdekke pk.3, styreenheten sitter bak hanskerommet ja, men hanskerommet er tatt ut på 3min. Når denne er tatt ut ser du på styreenheten, er ikke verre faktisk.

Richard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...