0hero Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 Har et lite problem med at sentrallåsen noen ganger ikke vil låse seg opp...dette gjelder da fjernstyrt sentrallås. sentrallåsen fugerer heller ikke når jeg tar nøkkelen i døra å vrir om.Jeg får bare åpnet førerdøren slik. når jeg trykker på knappen på nøkkelen så kommer lysene på inne i bilen,men that's it. Når jeg skal låse er det ingen problemer! etter at jeg har åpnet bilen må den gå en stund for at jeg får til å låse opp de andre dørene,så mistenker stort at det er batteriet som er problmet da jeg har fårr tips om dette før. men lurer på om det er noen som kanskje vet om en annen grunn? håper på svar:) på forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 har hatt litt av samme problemet selv. den vil av og til ikke låse seg med nøkkelen, men kommer seg etterhvert, må bare vente litt, men det fungerer når jeg stikker nøkkelen inn og vrir. hadde storeproblemer med det før, men byttet batteri, da ble det bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0hero Skrevet November 13, 2007 Forfatter Share Skrevet November 13, 2007 Da mener du at det fortsatt ikke ble helt bra ettersom det bare ble bedre? Vil ha det meste 100% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ellingz1 Skrevet November 13, 2007 Share Skrevet November 13, 2007 det er slikt at av og til vil den ikke låse seg med fjernlåsen. men det er sjeldent det skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wile E. Coyote Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 Jeg har samme problemet på min 2003 E46. Innimellom når jeg skal låse opp bilen med fjernkontroll så kommer bare kupelyset på men låsen går ikke opp. Men har funnet ut at hvis jeg låser bilen med fjernkontrollen så hører jeg ett lite klikk i låsene, og da går det fint å låse opp bilen. Når jeg prøver å låse opp døren med nøkkel når fjernkontrollen har kilt seg, så går bare låsen på førerdøren opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 hmm har ik vært borti dette! men få tatt diagnose.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wile E. Coyote Skrevet Desember 13, 2007 Share Skrevet Desember 13, 2007 Får en feilsøkt dette med en vanlig OBD II scanner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarT Skrevet Desember 13, 2007 Share Skrevet Desember 13, 2007 Hadde samme problem på min e46 og da var det kontrollmodulen til sentrallåsen som fusket og måtte byttes. Dette kom frem via diagnose hos BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningh Skrevet Desember 13, 2007 Share Skrevet Desember 13, 2007 Har vært mye feil på låsekassene på de bilene.viser ikke diagnosen noe så ville jeg byttet de:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t0rerik Skrevet Januar 28, 2008 Share Skrevet Januar 28, 2008 noen som veit hvor denne kontrollmodulen sitter i bilen? og prisen på selve delen som er gåen i tilfellene som er beskrevet her? evt. hvor jeg kan finne delenummeret og slikt for å lette den opp hos koed eller gs. takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wile E. Coyote Skrevet Mars 17, 2008 Share Skrevet Mars 17, 2008 Har endelig somlet meg til å stikke på verkstedet. Diagnosen avslørte med en gang at det var relèet til sentrallåsen som var gåen. Nytt relè er nå bestillt og vi krysser fingrene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wile E. Coyote Skrevet Mars 17, 2008 Share Skrevet Mars 17, 2008 Korrigering. Verkstedet opplyste at relèet sitter i kontrollmodulen, derfor må den byttes. Fant også feil i låsen til førerdøren, så den blir og byttet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet August 5, 2008 Share Skrevet August 5, 2008 Hei Wile E. Coyote, har du fått orden på dette sentrallåsproblemet? Sliter med akkurat samme symptomer som kommer stadig hyppigere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aquarius Skrevet August 11, 2008 Share Skrevet August 11, 2008 Trekker opp denne tråden igjen, for i dag fikk jeg kjørt en CarSoft diagnose av dette irriterende problemet - akkurat slik Wile E. Coyote beskriver. Får opp følgende koder fra ZKE/ZVM modulen: 61 Fuse for passenger- compartment store 58 DWA relay or wire is short-circuited to B+ 13 Door-lock heater, short circuit 16 Pin contact, drivers door 66 Connection from power relay module to power window driver side front faulty Alle tilgjengelige sikringer er kontrollert OK, så jeg ser for meg tre mulige feilsteder: 1. Dørlåsen førerdør (har lest at denne er en problemkomponent) 2. Ledningsforbindelsen/kontakten mellom førerdør og karosseri 3. Denne styreenheten som inneholder sentrallås, alarm etc - som åpenbart sitte klønete plassert bak hanskerommet Kan jo av kodene se ut som et problem i dørlåsen - denne er vel også lettest å komme til. Mottar dog gjerne kommentarer og ideer før jeg begynner å pelle fra hverandre førerdøren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet September 23, 2008 Share Skrevet September 23, 2008 Trekker opp denne tråden igjen, for i dag fikk jeg kjørt en CarSoft diagnose av dette irriterende problemet - akkurat slik Wile E. Coyote beskriver.Får opp følgende koder fra ZKE/ZVM modulen: 61 Fuse for passenger- compartment store 58 DWA relay or wire is short-circuited to B+ 13 Door-lock heater, short circuit 16 Pin contact, drivers door 66 Connection from power relay module to power window driver side front faulty Alle tilgjengelige sikringer er kontrollert OK, så jeg ser for meg tre mulige feilsteder: 1. Dørlåsen førerdør (har lest at denne er en problemkomponent) 2. Ledningsforbindelsen/kontakten mellom førerdør og karosseri 3. Denne styreenheten som inneholder sentrallås, alarm etc - som åpenbart sitte klønete plassert bak hanskerommet Kan jo av kodene se ut som et problem i dørlåsen - denne er vel også lettest å komme til. Mottar dog gjerne kommentarer og ideer før jeg begynner å pelle fra hverandre førerdøren. Har akkurat samme problem på min bil. Får derimot ikke opp feilkode på sentrallåsen min via diagnose. Kan selvsagt være andre problemer som nevnt her. Tenkte hvertfall å avdekke pk.3, styreenheten sitter bak hanskerommet ja, men hanskerommet er tatt ut på 3min. Når denne er tatt ut ser du på styreenheten, er ikke verre faktisk. Richard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå