thomkleven Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Noen som har sveist lignende diff før? Har to stk, så tenkte å sveise den ene. Må jo bli moro som bare det, både i vinter og ellers. Bilen veier snaut 1000kg, så går rimelig bra, selv med 1.8 liter forgassermotor! Har ikke demontert noen av dem enda. Er det lokk på dem, som man kan skru av og komme til for sveising? Ellers, alt av bilder/info vil være til hjelp...
Bimmerlars Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Skru av baklokket og legge feite sveiser med mye innsmelting så sol og planethjul sitter fast
Ballder Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Sveis der det er merket med rosa. Legg i noen skruer og sves dem skikkelig fast. Voila. Esab sperre deluxe.
thomkleven Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Arait, dette er bilde av klokke fra bil med M10, eller?. Må se å få demontert den og åpnet opp... Hadde vært sinnsykt moro til vintern. Takker
thomkleven Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Beklager, ser jo i ettertid at dette var et dumt sørsmål... Er jo ikke uavhengig bakstilling på denne...
kjerringa-lar-meg-ikkefåM5 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Jeg har sitti og studert det bilde som er her og prøver å se hvor jeg må sveise. Men har ikke drevet med slikt så veldig mye så er veldig usikker på hva jeg skal gjøre når jeg skal sveise diffen min. Skal det være noe i mellom tannhjula som kobler akslingene sammen? jeg har forressten en 89, mod 320 rekke sekser.
Yngve Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Om du vil at diffen skal holde, så ver extremt nøye med rengjøring både før og etter sveis. Og allerhelst bruk TIG!
kjerringa-lar-meg-ikkefåM5 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 ja jeg skjønner at jeg må være nøye med renholdet.. men det var ikke spørsmålet mitt desverre...
Morty999 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 må ikke være det.. jeg skrudde av lokket.. med diffen på bilen.. la i MASSE sveiselarver.. og skrudde på.. tåler alt..
jonas Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Aller helst bruk støåegods elektrode, å forvarm. da varer den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå