Gå til innhold

Nytt spm. Er AP coilovers bedre enn Supersport?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg sku bestille Supersport coilovers til prosjektet.. Dette er bare for å få den tilstrekkelig ned så jeg får limt fast dissa skjermbredderne der de skal være.. Er faktisk mulig jeg selger det billig til våren å kjøper hakke vassere.. I såfall er det en som blir "heldig" her inne å får kjøpe settet til en billig penge, uten at det har rullet noe mer enn ut og inn av en lakkboks..

Spørsmålet er som følger... Hvor mye UTOVER tüv godkjenning kan jeg senke dette settet? Per i dag sitter det 60/40 mm fjører på bilen, og jeg må ned ca 25 mm til både foran og bak før jeg nærmer meg der det skal være... Ønsker å bygge bilen slik at den ser finest ut på maks mulig senking mtp utstillinger osv.. Og heller stille det opp igjen når jeg skal hjem..

Ser supersport sitt coilover kit "model B" senker fra 20-65 mm.. Men de må da kunne senkes mye mer enn dette??

Noen som vet?

Skrevet

Ikke noe problem å få de til å senke nokk, foran er det som regel ikke noe problem, bak så tar jeg av justeringa for å få den helt ned på bakken. Hvis den eventuelt ikke skulle bli lav nok foran så går det an å ta av den ene fjæra, sitter ei lita fjær som er mulig å fjærne 8)

Skrevet
hmm.. Interessant.. å dette er på supersport sine sett?

Jeg har prøvd mange av de justerbare settene som selges i Norge og alle har den ekstra fjæra på fjærbeina framme.

Har også prøvd Supersport sine og kan ikke huske att jeg ikke fikk det lavere enn biltilsynet likte hehe

Skrevet

hehe.. ja da er det vel mulig jeg går for dette settet da.. Pengene strekker ikke til noe annet så.. hvis det ikke er slik at jeg kommer over noe billigere som er like bra.. det tror jeg skal litt til..

Drømmen var vel KW sine.. Men det har jeg rett og slett ikke råd til.. Enkelt og greit.. nå må jeg bare få ferdig bilen te lakkering.. alle deler som kan byttes etter lakkering.. må bare få laveste pri.. Når dette settet er kjøpt inn og vinga er på plass har jeg rundet 100 000 rett fra lomma i år.. Og det er _FØR_ lakkering.. Lukter svidd av lommeboka... jeg har tross alt bare en 9 til 5 jobb

Skrevet
Ikke noe problem å få de til å senke nokk, foran er det som regel ikke noe problem, bak så tar jeg av justeringa for å få den helt ned på bakken. Hvis den eventuelt ikke skulle bli lav nok foran så går det an å ta av den ene fjæra, sitter ei lita fjær som er mulig å fjærne 8)

Det er ikke noe jeg vil anbefale. Tror nok ikke demperen er laget for så liten/lav fjærgang, og tror nok kjøreegenskapene ikke blir spesielt bra.

Skrevet

Nei.. Men om det evt. får det ned ytterligere slik at det blir bra inntil jeg har limt buene .. så kan jeg heller selge det til våren og kjøpe ett sett som senker mer i utgangspunktet.. ;) Tror ikke det lønnser seg å kjøre uten foring i camberplata heller.. :)

Skrevet

Kjøreegenskaper er neppe noe man bryr seg om uansett hvis man senker slik.

Men er vel ikke helt bra å kjøre uten foring der?

I forhold til hva? Du har allerede ødelagt kjøreegenskapene og komforten ved å senke så mye.

Skrevet

bare å LESE det..

I utgangspunktet er de 20-65 mm supersport settet gir, mer enn nok til vanlig kjøring.. Men jeg er interessert i hvor mye UTOVER dette jeg kan senke bilen ved feks utstlling osv.. Det det etterhvert kom til, var at jeg er redd 65 mm ikke er nok hvis det er maks grensa på senking.. Hvis jeg da kjøper dette settet, så trenger jeg andre tips for å få ned bilen til ønsket høyde bare slik at jeg får limt hjulbuene og lakkert bilen.. Så selger jeg settet igjen iden det ikke kunne senker NOK..

Det kom noen svar her om hvordan jeg kunne få bilen ekstra ned, og jeg svarte da at det umulig kan være sunt å kjøre uten foring.. Jeg mener, om jeg kjøper camperplater uten foringer, så er jo ikke det løsningen på problemet med at senkesettet ike senker nok.. Det er i derimot i høyeste grad interessant i forbindelse med å få bilen lav nok til å lime hjulbuer..

Jeg kommer nok til å kjøpe ett hvassere senkesett... Men jeg har ikke tid til å jobbe overtid nå, og jeg har ikke penger til å kjøpe noe dyrere enn 6-7 000.. Det er så mye annet å bruke penger på frem mot jul.. Og jeg skal ha meg vinge og diverse småtteri før jeg skal sende den til lakk i februar.. Enkelte ting må bli nedprioritert.. Får heller satse på å kjøpe nytt i løpet av neste vår.. Så selger jeg billig unna detta supersport settet til en heldig en her inne..

Skrevet
Det kom noen svar her om hvordan jeg kunne få bilen ekstra ned, og jeg svarte da at det umulig kan være sunt å kjøre uten foring..

Det er jo en raceting, og ikke ideelt på en bruksbil, men tviler på at det blir noe stort problem. Prisen er nok det største problemet (2-3k).

Jeg mener, om jeg kjøper camperplater uten foringer, så er jo ikke det løsningen på problemet med at senkesettet ike senker nok.. Det er i derimot i høyeste grad interessant i forbindelse med å få bilen lav nok til å lime hjulbuer..

Hm, er ikke disse to tingene det samme? R Andersen har slike plater på sin E36 og der står vel coiloverne på det høyeste foran - og den er fortsatt ganske så lav. Det er trolig mulig å få den lav nok til å barbere maur, og det holder vel til utstilling? :)

Jeg kommer nok til å kjøpe ett hvassere senkesett... Men jeg har ikke tid til å jobbe overtid nå, og jeg har ikke penger til å kjøpe noe dyrere enn 6-7 000..

Er ofte de billige show-settene som senker mest.

Skrevet

hehe.. Ja da er det kanskje ikke noe dårlig løsning.. Men understreker igjen at jeg ikke er ute etter at bilen nødvendigsvis må være senket så det passer med hjulbuen hele tiden.. Sånn som den står nå er det 9 cm klaring foran under fangern, og da er den allerede 60 mm senket med fjører.. Og det må ned 2,5 - 3 cm til før jeg jeg har bilen der jeg mener den bør være, hvertfall i forbindelse med utstillinger.. Da er jeg nede i godt og vel 6 cm klaring under leppa, og det er litt snaut på veiene her oppe..

Skrevet

Bare for å avslutte forrige spørsmål fikk jeg nettopp mail fra en leverandør om at det er gjenger helt ned? :P...

Da er det jo hvertfall ikke noe problem..

Nå har det seg slik at jeg har fått ett tilbud om enda billigere AP coilovers enn Supersport.. så er de noe bedre?? Ap sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...