S0lheim Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Vurderer sterkt å kjøpe meg en E36 320i Jeg snakket med en kar som mener følgende: *Null kjøre glede *Dårlige girkasser både automat og manuell *Dårlig bak-aksling *Mye rust *Svake motorer (lite futt i dem) *Dårlig komfort *Mye elektronikk feil *Vanskelig å finne et eksemplar som ikke er rævkjørt Noen som kan avkrefte/bekrefte dette? Takker for svar mvh. Martin
BreitBau Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 *Null kjøre glede ekstremt feil. Lyden er Herlig.. Responsen er god.. Gode seter.. Ingen problem ved forbikjøring.. Blir enda bedre med litt senk.. *Dårlige girkasser både automat og manuell Det ryktes at en normal kasse ryker på mellom 220-250 000.. Det er tull.. Alt har med hvordfan det blir kjørt.. Er ikke noe bedre kasse på andre biler.. *Dårlig bak-aksling Opphenget er dårlig ja. Sjekk for brudd i oppfestinga til traversen *Mye rust usaklig.. kommer an på hvordan du tar vare på bilen.. Jeg fant ett strøkent eksempler 1991 modell og der var det minimalt med rust.. *Svake motorer (lite futt i dem) Mange 2 litere på 90 tallet hadde ikke 150 hk i bilene sinde uten turbo... *Dårlig komfort Om du senker den, setter på lavprofil dekk, effektanleg, og konfilter så bråker det endel.. men kan ikke si det er dårlig komfort, om du får en med armlene og automatkasse og sportseter så har du bra nok komfort. Men som tyskere flest, kostet det med ekstra utstyr på 90 tallet.. Du fikk ikke med noe ekstra.. Alt kostet.. Mange biler er derfor "standard" *Mye elektronikk feil ?? Lambdasonde, og LMM går en gang i blandt.. Kanskje 2 ganger i løpet av normal levetid.. Mange feil skyldes dårlig behandøing, eller endring i forhold til standard (åpent konfilter innsausa i olje osv) *Vanskelig å finne et eksemplar som ikke er rævkjørt uten tvil.. Ja..
///Mysild Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 -kommer helt an på om du er vandt til å kjøre 400 hk sierra turbo ++++ eller noe himla bøst... men hvis du feks har hatt en 318 eller noe annet daut som jeg hadde og bare elsker 6er svev, så er det jo mye finere lyd!... litt sprekere også! -bmwes girkasser er noe av de beste kassene som er orginale, var noen som bygde om en bil til 800 gamp med orginal kasse!! (kan gjerne ta feil, men det er det jeg har lest og hørt!) -har aldri hatt noen problem med bakakslingen jeg, men nå kan jeg ha vært heldig og vet ikke om noen andre heller -alle biler ruster..... men alle bmw karroseriene ruster like mye, eller lite! de er jo helt like... -0-100 på 9,9 vet ikke hva du er vandt til... -kommer an på hva slags seter du har... har m-tech skinn interiør i min og de er veldig gode å sitte i!! kommer ho helt an på hva du betaler for... og her også er alle bmwene like, bortsett fra m3 da... -elektronikk feil er veldig ofte bare abs og bremsekloss indikatorene, men de er null stress å bytte! -samme om den er rævkjørt eller ikke så lenge den ikke ryker mye blått og bruker lite olje, og foringene er fine, så gjør det jo ikke noe, foringene er slitedeler uansett.... men finner du en med lav km så kan det være at de er fine men snart ryker, eller en med litt mer km bak seg og just bytta... senk den til jorda, gjør den javlig stiv, så får du mye kjøre glede :-):-) noen bare hater bmw for de vil at du skal kjøpe samme som dem
BreitBau Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 -bmwes girkasser er noe av de beste kassene som er orginale, var noen som bygde om en bil til 800 gamp med orginal kasse!! (kan gjerne ta feil, men det er det jeg har lest og hørt!) Detta gjaldt vel den nye M5en
SiggenK Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 La meg tippe at personen som har fortalt deg dette konsekvent hater tyske biler og selv kjører japansk!? Min e36 320i (91`) har nå rullet over 280 000. Motoren hverken tikker eller bruker olje. Å kjøpe denne bilen er det beste jeg har gjort! Den har gitt meg svært mye glede! Også kjøreglede! Min er senket og har lav profils dekk, effekanlegg og kn-filter. Vil ikke påstå at dette har gitt meg mindre kjøreglede, heller tvert imot! Elsker lyden av sekseren! Jeg mener at motoren utifra sine forutsetninger er potent så det holder. Har ingen problemer hverken med forbikjøringer eller å bruke 5 gir. Etter så mange kilomteter merker jeg at gir kassen kjennes litt "løs" i giringen, men hva forventer man? Etter 30 000 kilometer kan jeg ærlig si at jeg enda har tilgode å oppleve et seriøst problem med bilen. Fordelen med en så gammel bil er jo også at det aller meste kan fikses selv..
S0lheim Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Kjøre en Opel Astra F cc 1.6 GLS nå, ikke det sprekeste i verden akkurat Er veldig interesert i å få meg bakhjulstrekk av mange grunner, og etter nærmere 2 år bak rattet på en gnager så kan jeg ikke si at jeg ser mange fordelene med dem
S0lheim Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 La meg tippe at personen som har fortalt deg dette konsekvent hater tyske biler og selv kjører japansk!? Niks han kjører Gnager audi 1.8t og før det kjørte han opel calibra 4x4turbo
hagenisse Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Haha! Audi og Calibra og snakker om kjøreglede?
-2r Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Er vel ikke å stikke under en stol at en person som har forhold til Audi og Skropel muligens er litt innhabil i rollen som rådgiver innen BMW's modeller...?
S0lheim Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Vel er selv opel fan, men kan ikke fordra audi og siden jeg vil ha tysker og det er kun 3 merker som produserer rwd så falt det meg naturlig å ville ha en bmw
BreitBau Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Er vel ikke å stikke under en stol at en person som har forhold til Audi og Skropel muligens er litt innhabil i rollen som rådgiver innen BMW's modeller...? Vel er selv opel fan, men kan ikke fordra audi Ouch... Hehehehe... Uansett da... Her inne er det god hjelp, og du skal ikke se bort i fra at mange her inne kan hjelpe deg til å finne ett bra eksemplar.. Noe med bahjulsdreven bil sier meg at du skal herje litt? I såfall er du vel vant med å skru?
S0lheim Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 hehe Joda får håpe det Har kansje fått tak i en E36 som er kjørt av en eldre herre med alt av utstyr og servicer fulgt, men den har automat Klart blir det litt herjing om vinteren, men det er jo mye billigere reperasjoner på bakhjulstrekk, det er bedre komfort i en bakhjulstrekkt bil, og mye mindre støy. Har gjort det meste selv på den bilen jeg har nå, pluss at jeg har en kompis som er utdannet bilmekaniker som kan en god del. Har kjørt gamlingen sin E39 530d endel og den er en drøm å kjøre
S0lheim Skrevet November 14, 2007 Forfatter Skrevet November 14, 2007 Hvilken prisklasse leter du i? tipper maks 60.000,- Helst uten styling og ungdomspreg, fordet om det er nesten umulig, og en bil som ikke kjøres aktivt i storbyer
Loffen Skrevet November 14, 2007 Skrevet November 14, 2007 Da kan du kjøpe min! 92 modell svart 320i. Gått 240 000 km, komplett servicehefte, kjørt på sunnmøre etter import i 2000. Plettfritt interiør og bilen er så original du kan få den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå