Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser du vil ha en helt orginal helst kjørt av en gamling!?

da får du en mest sansynlig en bil som e dålig tatt vare på ! jer sæ fan i svære håll i veien ruser du motorn så ligger d igjen 6kg koks på bakken!

kordan biln e kjørt speller ikke så stor rolle litt men ikke mye! så lenge biln e tatt vare på vedlikehålt! så har du en god bil!

vil heller kjøpe ne rævkjørt bil som er byttet deler på med en gang d er noe galt en at man kjører alt i stå!!

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

*Null kjøre glede

*Dårlige girkasser både automat og manuell

*Dårlig bak-aksling

*Mye rust

*Svake motorer (lite futt i dem)

*Dårlig komfort

*Mye elektronikk feil

*Vanskelig å finne et eksemplar som ikke er rævkjørt

Martin

Jeg har hatt 320i i noen måneder, og er egentlig ganske fornøyd. Den går ikke akkurat brutalt, men greit nok.

Komforten synes jeg også er grei, den er litt lav under taket for meg som er 190cm, finn en uten takluke.

Ellers fungerer det meste veldig bra.

Skrevet
ser du vil ha en helt orginal helst kjørt av en gamling!?

Ikke nødvendigvis snakk om en gammel gubbe med hat og frakk, men tar det ikke så ille opp om det er en mann i 30-40åran

Forresten hvordan er leve tiden på disse motorene?

Faren min hadde en omega 1988 som han kjørte nærmere 900000 med :shock:

Skrevet

Noen som vet ca gjennomsnittlig hvor langt man kan kjøre på disse motorene? Tenker da på rekke 6ern.

Forresten hørte snakk om at bmw begynte me nå sånn long life olje på girkassen, men i mine ører høres ikke dette helt guntig ut

Skrevet

Vet om en som har kjørt laangt over 300 000. Og den tikker ikke en gang.

Evighetsoljen i gearkassen skal vist fungere knall.

Jeg kjøpte meg en 320 som ikke var rassa. Brukte 3 måneder på å finne den. Måtte bytte en hel haug med deler (bremser og hjulelager osv). Men kan ikke si annet at det er en SUPER bil å kjøre. God respons i 5. giret også. Deilig :D

Skrevet

Gamlingen har vist skifta olje på E39`n sin, og han sa at olja så ikke ut.

så det kan vel være en fordel å skifte olje på de girkassen fordet om det skal være evihetsolje på dem

Du har skiftet hjulager og litt sånn, er det dyre deler?

Skrevet

Helt enig. Det er lurt å skifte olje på diffen også, selv om det er aldri så mye evighetsolje. Oljen i seg selv holder kanskje, det er forurensningene og kondensen som blir i oljen som skaper problemer.

Skrevet

ja kan tenke meg det.

er det sperre på bakakslingen på disse, eller finnes det noen lurer løsninger for å få det?

Sorry for endel amatørmessig spørsmål, men har hørt litt av hver ang. disse bilene :?

Skrevet

Er tålelig fornøyd med bimmen min hittil. Det eneste som er litt plagsomt er at det er småting som ryker hele tiden, hvis du kjøper deg en bimm så må du regne med en del skruing.

• 2 weeks later...
Skrevet
hvis du kjøper deg en bimm så må du regne med en del skruing.

Høres ut som det er en del problemer med disse bilene etter hva du skriver

Skrevet

Jeg har hatt bilen min i over ett år nå, og bortsett fra at jeg tok et rush og bytta diverse foringer og hjulager så er det gått som en drøm.

Kan nevne at bytte av foringene ikke var egentlig nødvendig.

Er en flott bil og kjøre, og mye morro på vintern.

Også veldig god framkommelig het.

Men igjen et senkesett er og foretrekke.

• 1 year later...
Skrevet

Har hatt til sammen 3 E-36 og eier 2 av de nå. 316i 94mod, 318is 96mod og 325i 92mod. Er kjempeførnøyd med disse bilene, og klarer ikke å bli lei av å kjøre disse. Noen "svakheter" som kan nevnes fra mine erfaringer er foringer/bærekuler, men nevn en annen bil som er like sportslig og god å kjøre som har lengere levetid på sånt! De sprekkdannelsene som noen nevner i opphenget til bakstillingstravers har jeg selv aldrig opplevd, men hørt om de. Antakligvis er disse bilene godt brukt(oppbrukt :D )

Slarken som noen nevner er i girkassa oppstår som regel ved slitte giroverføringer, altså girstanga i seg selv, nylonsforing den står i pluss noen nylonsshims på staget fra girstang og frem til girkassa. Dette er en smal sak å skifte.

Som sagt er e36 en super bil i mine øyne og ut fra mine erfaringer. Bare styr unna de 4sylindrede m40 motorene, de er ikke noe særlig. Men ettersom jeg forsto var du ute etter en sekser så da er jo ikke det noe prob 8)

Lykke til med jakten på e-36 du vil få en god tid med den :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...