Gå til innhold

risting fra sub, vil ha ren bass.


Anbefalte innlegg

Hvis jeg vil ha ren fin lyd med god bass, hva er da trikset?

Nå har jeg koblet som på tegningen (E36 sedan)

Bør jeg heller kutte ut subben og kjøpe to nye 6x9tommere til hattehylla og koble de til forsterkeren?? Jeg er interessert i kjapp og fin bass med god trøkk, men ikke sånn risting som høres ut som et takras.

fc4haw6zjtz46xo2mljc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark ut luka til skiposehullet i veggen bak seteryggen, så får du inn litt luft.

Bygg kassa etter de mål som er ideelt til subben, ei lukka kasse vil gjør det lettere å få fin stramm bass. materialvalg kan ha noe å si.

Vend subben mot bakluka.

Kondensator på forsterkeren til subben

Del frekvensen slik at du ikke får med de laveste frekvensenen og de "høye"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du tar vekk panelet i bagasjerommet eller baksetet ser du ei rektanguler utsparring. den er berre punkta på noen få plasser, så kan pressest ut med litt makt (det er her du monterer orginal skipose) om du vil sette tilbake papp-plata i bag. rom etterpå kan du prøve deg fremm med, er i hovedsak metallet som bremser lyden mest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil ha en bromlete bass. Setter du kassen fremover og har den 10cm fra seteryggen. Så lager du til noen plater på siden og og over kassen. Som gjør at alt trykket går inn i cupèn. Det skal være minst mulig lyd i bagasjen da dette bare vil bli bråk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enten vri disse bryterne på ampen til de står likt, eller gjøre det samme via cdspilleren. da går du bare inn i riktig meny. er det pioneer du har så ligger det naturlig nok under audio - HPF (diskant) og audio - sub

pass bare på at delefilteret på cdspilleren er av, stilt på samme frekvens eller stilt på en frekvens utenfor det filteret på ampen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...