brembo Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Hei, Jeg er en lykkelig eier av 520aiT, men omlegging til vinterhjul ble navkapslene på vinteralufelgene en prøvelse på tolmodigheten (som jeg tapte...) Vet at det er "bare å ta skrutrekkeren forsiktig bak" men de var omtrent ikke til å rikke. Derfor dro jeg til det som måtte til. Det gikk forsåvidt bra på de to første, men de to siste sprakk, med det relultat at jeg nå mangler en navkapsel som jeg må ut å kjøpe (irriterende). Noen triks på hvordan man tar av disse uten å bli klin forbanna ?? (Har søkt på forumet, men det var ingen treff...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
casper Skrevet November 14, 2007 Share Skrevet November 14, 2007 Jeg brukte to skrutrekkere, den ene (ganske feit bit-trekker) til å tvinge ut kapselen der hakket er, og den andre til å tvinge ut mer og mer til siden, funket fint på alle fire hjulene mine. Måtte løsne cirka en kvartdel før den løsnet helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet November 17, 2007 Forfatter Share Skrevet November 17, 2007 Hjertelig takk. Skal forsøke med to skrutrekkere neste gang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 Du trenger en lang skrutrekker som når senter av kapselen, så vipper du den bare ut. Jeg har forresten noen sånne liggende. Får jeg serienr på kapselen så kan jeg sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 hmm på jobb bruke vi en stor suge kopp får å ta av disse navkapslene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 På dekkverkstedet jeg jobbet varmet vi opp kapslene med en stor føner så de ble mykere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en325ic Skrevet November 17, 2007 Share Skrevet November 17, 2007 http://www.sjurbo.com/wordpress/wp-cont ... lde005.jpg få tak i en sånn:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet November 19, 2007 Forfatter Share Skrevet November 19, 2007 Sugekoppen så faktisk ganske effektiv ut Takk for gode råd!!! Helt sjef dette forume Sjekket serienummeret, men fant ingen, derfor tok jeg ett bilde istedenfor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brembo Skrevet November 19, 2007 Forfatter Share Skrevet November 19, 2007 Huff, burde vel vasket felgen skikkelig først... Forresten... er det noe håp for de skivene bak der?? bilen har gått 70.000. Er det dags å bytte dem allerede?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå