Gå til innhold

kobling av 2 sub`er for 4 ohm


 Share

Anbefalte innlegg

den forsterkeren er ikke så gæli den, men om du bruker en på hver sub kan du få deg enten en hyggelig overaskelse eller en tilnærmet lik. Jeg tipper på bedre da forsterkerne vil få bedre kontrol over hvert element. Om du skal koble 1 forsterker på hvært element må du koble i enten 2 eller 8 ohm. Se bildet under:

1_4ohmDVC_2ohm.gif

1_4ohmDVC_8ohm.gif

Med ettertanke tror jeg det er best at du kjører 2 på en forsterker da du kan kjøre i 4 ohm om den ikke tåler 2ohm eller 8ohm da. Du kan jo ha den andre i reserve om du ødelegger den første.

Koblingsskjema for 1 fosterker og 2 subber som du har.

2_4ohmDVC_4ohm.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører nå en forsterker på begge subbene. 2 ohm hver kanal! det dundrer nå inni satan! skal si detta fungere.. forsterkern driver subbene i massevis! tror faktisk allerede jeg har klart og sprent subbene! jeg har begynt og hørt mere flaffing på en måte fra subbene.. de dype bassene, som feks spilles av bassgitar osv er fine som de alltid har vært, men feks "stortromme" lyden er det ikke like mye kraft i lenger, virker som om det bare er flaff i stedet for boff.. har sjekket i fullfarten over kassa og elementene, og det ser ikke ut til at noe er løst. bruker ei arisona eagle kasse. ikke selvbygd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...