oddis Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Myte og myte fru Blom, jeg har en kamerat som har mistet lappen 4 ganger, der kun ett tilfelle resulterte i førerkortbeslag utover de tre ukene. Det morsomme var at da han ble dømt var det to politimenn i bilen, der de ved tre tidligere anledninger var 1. Så.. En gylden regel er å aldri godta et forelegg (høye og faretrunde i relasjon til prikkbelastningsgrensa) og førerkortbeslag i "kampens hete" . 99% er veldig nervøse og stressa som medfører at man ikke klarer å tenke nødvendig rasjonelt (Been there). Man har alltid mulighet til å endre sin forklaring/samtykke. Som oftest ender et ikke-samtykkende i en anmeldelse der politiet kommer med MASSE skremselspropagada i kampens hete. Ignorer! Regn med at de blir litt sure. Jeg bare ba de pent om å gjøre det de måtte (skrive anmeldelse). Var ikke noe "ha en fortsatt hyggelig kveld" da jeg dro derfra, for å si det slik
-Anders- Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Jeg ble tatt i 130 i 70, men fikk det ned til 114. 1 kmt unna betinget. Jeg fikk da 8 mnd, samt 9500,- i bot.I tillegg må jeg kjøre opp på nytt siden jeg mistet lappen i 6 mnd eller mer. Skjedde dette i prøvetiden din? Trodde ikke man trengte å kjøre opp på nytt om man mister lappen i 6mnd eller mer utenfor prøvetiden. Skjedde utenfor prøvetiden. Mister du lappen i 6mnd eller lengre må du ta oppkjøring på nytt.
jensemann23 Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 hva med fotoboks? Kan man nekte der også`?
fre Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 hva med fotoboks? Kan man nekte der også`? jepp, gå til fotoboksen og si at dette godtar du ikke! Jeg godtar som regel jeg. Men om de skal ta lappen, så kan jeg jo vurdere å nekte. De gangene jeg har godtatt har jeg jo vært lykkelig over å beholde lappen
PIIIPower Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Politiet trenger ikke å bevise noe annet en å ha seg selv som vitne. Ta laser f.eks. har noen fått en print fra en slik enhet noen gang? neida, snuten ser på displayet og sier hurmf,hurmf her gikk det unna.. Police Pilot uten kamera med en snut i bilen er lettere å agumentere imot.. han skal jo ha øya på veien selv.
The_transporter Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 som Ad|oS sier... 8500 i bot og 6 mnd uten.. det fikk jeg.. i en tunell i mye trafikk...
ADHD POWER Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 jeg mista lappen for en snau måned sia... 117.09 i 80 sona.. fikk bare 3 måneder.... å 8400,- i bot.. teori og oppkjøring på nytt ;( (hadde bare hatt lappen 3 uker å 6dager)
jolly Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Desverre for deg kanskje ,,,, men du kan vente deg en del spaserturer som hadde vært unødvendig hvis du hadde holdt deg selv i skinnet og kjørt under grensen for førerkortbeslag. Du kan også vente deg et innhogg i lønnskontoen din tilsvarende en Sydentur med følge og lommepenger. Det er det slike ting koster.
Rabies Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Legger meg alltid max 20 over jeg. Hvis jeg ikke kan være 110% sikker på at det ikke er snut i nærheten...
Mauro Skrevet November 16, 2007 Forfatter Skrevet November 16, 2007 Jeg ringte til Kristiansand poltikammer i dag og forklarte at jeg ikke sa meg enig i målingen, men kunne godt innrømme å ha kjørt for fort, men ikke så fort som politimannen skulle ha det til.
Boddiz Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Hva med om man mister lappen for 6mnd da? Som sagt uansett for hvor lenge man mister lappen i prøvetiden, så må man ta både oppkjøring og teori på nytt.!! Jamen om man er ferdig med prøvetiden da? Må man da ta oppkjøringen på nytt om man mister lappen i 6mnd?
-Anders- Skrevet November 16, 2007 Skrevet November 16, 2007 Mister du lappen i 6 mnd, -eller mer-, må du ta oppkjøring på nytt. Dette gjelder om man er utenfor prøvetiden. Er du innefor, må du ta teorien opp igjen i tillegg.
fast Dog Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 Jeg ringte til Kristiansand poltikammer i dag og forklarte at jeg ikke sa meg enig i målingen, men kunne godt innrømme å ha kjørt for fort, men ikke så fort som politimannen skulle ha det til. Hva skjer videre nå da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå