Mauro Skrevet November 17, 2007 Forfatter Skrevet November 17, 2007 Jeg ringte til Kristiansand poltikammer i dag og forklarte at jeg ikke sa meg enig i målingen, men kunne godt innrømme å ha kjørt for fort, men ikke så fort som politimannen skulle ha det til. Hva skjer videre nå da? De sa de skulle ringe til uken. Advokaten min ringer også i løpet av neste uke. Så det bare å vente.
JoCCe Skrevet November 17, 2007 Skrevet November 17, 2007 hmm, sliter med samme greia. ble målt til 118,7 i 70 sone av sivil bil. Må man ha advokat når man vil se video, samt rapport fra kvelden? Har vært å snakket med dommer å fått dommen så er vell dum som tror jeg kommer noen vei med dette men.. fikk 10mnd fotgjenger, 10 ooo,- i bot å 16dager betinga fengsel..
Mauro Skrevet November 18, 2007 Forfatter Skrevet November 18, 2007 hmm, sliter med samme greia.ble målt til 118,7 i 70 sone av sivil bil. Må man ha advokat når man vil se video, samt rapport fra kvelden? Har vært å snakket med dommer å fått dommen så er vell dum som tror jeg kommer noen vei med dette men.. fikk 10mnd fotgjenger, 10 ooo,- i bot å 16dager betinga fengsel.. Hadde han video av deg? Det har de ikke av meg.
ingard Skrevet November 18, 2007 Skrevet November 18, 2007 hmm, sliter med samme greia.ble målt til 118,7 i 70 sone av sivil bil. Må man ha advokat når man vil se video, samt rapport fra kvelden? Har vært å snakket med dommer å fått dommen så er vell dum som tror jeg kommer noen vei med dette men.. fikk 10mnd fotgjenger, 10 ooo,- i bot å 16dager betinga fengsel.. Hvis det er rundt fauske du har kjørt i 120kmt så synes jeg ikke synd i deg.. Betal bota og kom deg videre.. Men, mener du helt sikkert at du kjørte 80 og fortjener et forenklet forelegg, da kan du sikkert be om å se video.. Ellers driter du deg bare ut.. Og advokat for å ha kjørt for fort er å drite bort penger..
Mauro Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Advokaten min ringte meg i dag. Jeg fikk beskjed om at det beste var å godta straffen, som forøvrig ble på 6 måneder uten lappen, og 8500.- i bot. Allerede "sonet" 1 måned, så dette skal nok gå greit. smile.gif Men det jeg lurer på er hvordan det er med teoriprøven og opprkjøringen. Når kan jeg avlegge teoriprøve, og bestille oppkjøring? Har hørt at det er ventetid på oppkjøring nå, så vil helst ha oppkjøringen når straffen har gått ut.
pkaill Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Det vil alltid lønne seg, og ikke gå med på det politi sier.
Mauro Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Det vil alltid lønne seg, og ikke gå med på det politi sier. Advokaten min sa noe annet. Noen andre som mener det samme som pkaill?
ingard Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Nei, de vil jo såklart ikke ALLTID være best å si nei. Er det vanvittig åpenbart at du har gjort noe galt, så lønner det seg ikke å brånekte. Da graver man sin egen grav.
BMW_Stig Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Jeg mistet lappen min for snart 2 år siden, da jeg var 19 år og ikke ferdig med prøvetiden. Ble målt av laser i 127 i 80-sone. Var i avhør 1 uke etter og så i retten der jeg fikk dommen min. Jeg hadde 2 prikker fra før så jeg mistet lappen i 10 mnd, 8000kr i bot og 21 dager betinget fengsel med 2 års prøvetid. Begge gangene jeg har blitt stoppet i laserkontroll har jeg bare lagt meg flat, men det hjalp ingenting i retten. Jeg giddet heller ikke å engasjere advokat. Men din måling kan være litt mer diffus om han bare målte noen sekunder. Men om advokaten mener du ikke har noen sterk sak kan det være like greit å bare legge seg flat å godta dommen. Beste du kan jøre i retten når du møter dommer er å tydelig vise at du angrer. Det at det ikke var noen biler og politimannen sier at du ikke "grisekjørte" kan være god hjelp på å få mindre straff.
Ceylon Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 leksjon nummer 1.aldrig godta ett forenklet forelegg, eller hva de kaller det. Jeg ble stoppet og "beskyldt" for å kjøre i 120 i 50-sonen på straume (om noen vet hvor det er ) Jeg sa at dette kan ikke stemme og at jeg ikke kunne hatt mer enn 3-5 km over fartsgrensen. Da mente de at jeg i hvertfall hadde kjørt over 100kmt. slik fortsatte de å "prute" med meg helt til den ene av de blåkledde heltene sier " det er ikke ofte jeg sier det, men du er en idiot" Så det eneste dem ville var jo at jeg skulle godta, innrømme det... Jeg ble ikke bøtlagt for farten, og hva jeg hadde kan dere konkludere med selv..... Bel beskyldt for akkura samme greien... med den prute metoden og alt.. Og jeg stod på mitt, sa jeg hadde maks 4-5 over.... til slutt s jeg bare at jeg innrømmer ikke noe før jeg ser film og målig av kjøringen min. Da sa han du er heldig vi har ikke tid til dette her så vi lar deg gå for denne gang.
Mauro Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 Altså, jeg vi ikke kunne bruke advokaten min i retten, om jeg nekter, å jeg vil kunne få en strengere straff om jeg blir dømt. Jeg er ikke enig i straffen, men orker nesten ikke tenkte på det lengre.
Ceylon Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Eg anbefaler deg å nekte.... har mistet lappen 3 ganger selv.. sittet inne to ganger og ... Det har aldri hjulpet å innrømme i håp om mildere straff... Er du bare litt i tvil så må du seff ikke vedta noe som helst på stedet... Det har du all rett til og det er ikke å drite seg ut. Heller politimannen somm stiller svakt med noen røde tall som ikke forteller hva han har målt...
THE WOLF Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Bare godta hele greia. Jeg ble tatt i 157,66 i 90 sona. Jeg godtok alt når jeg ble stoppet,men sa i retten at jeg hadde sjokk når jeg ble stoppet,pg jeg hadde ikke godtatt det alikevel. Jeg fikk 12mnd uten lappen og 21 dager inne. Jeg anket,men det skulle jeg aldri ha gjort. Da møtte han som hadde stoppet meg,og dem forklarer hvordan dem bruker police piloten og meddommerene sluker dette helt rått. Jeg fikk da 15mnd i stedet. Politiet har så sinnsykt mye og si i retten. Du har lappen til våren igjen,så bit sammen og ta straffen din. Politi og retten er ikke så dumme som mange skal ha det til her inne.
Mauro Skrevet Mai 14, 2008 Forfatter Skrevet Mai 14, 2008 Da var helvete over! Dette skal bli en jævlig deilig sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå