Gå til innhold

Dekk/felger på E38?

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Er ute etter sommerhjul til 7ern, og har forsåvidt funnet noen felger jeg gjerne vil ha. Da i 8.5x19" og 9.5x19". Begge med ET20. Er det for høyt ET på 9.5" bred felg, eller skal det gå greit?

Sliter også med å finne bra dekkombinasjoner til disse. Er det noen her med E38 som kjører på 19"? Hva slags dekkdimensjoner og merker har dere?

Ser for meg at 235/45-19" og 265/40-19" ville vært OK på de felgene, men der er det knapt noe å oppdrive.. Treffer typisk bare der det er 1-2 produsenter som tilbyr noe, til langt over 3000,-/dekk.. det blir for ille!

I 255/40-19" finnes bl.a. Falken FK-452 til ca. 1700,-/stk, så det går an, men jeg finner ikke noen lillebror til fremdekkene..

Hva er det som er kurrant til 7-serie? Både i 19" og 20"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på att Falkendekkene er smale, og i de brede dimensjonene du skal ha, så blir det stor forskjell.. Du kan sikkert gå opp ett par cm uten att det gjør noe på din bil.. :)

Har ikke peiling på det du spør om, men tror ET skal være ok bak, men du har vel tilgang til verktøy så du kan dreie ned senteret hvis det skulle bli for ille.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole-Magne, shit! Hvilke Falken-dekk er det der? Har hatt Falken-dekk (FK451) i 265/35-18" på 10x18" Rondell selv, og det så ikke slik ut! De lå litt innover, men ikke kjempemye. Med samme dim i Nankang ble dekksidene mer rette, og da begynte det å subbe på M5en. Har Falken-dekka blitt enda smalere enn før? :shock:

Men.. klarer ikke å finne like dekk foran og bak..

Interdekk har Falken FK451 (de gamle Falken-dekka som egentlig er noe dritt) i 285/35-19". De har også Yokohama V102 (AVS) i 295/35-19" til en billig penge. Interdekk har ingenting fornuftig til fremdekk..

Dekkonline har 255/40-19" Falken FK452 til en OK penge. De har også en del andre i samme dim. Federal, Yokohama, etc. Dekkonline har ingenting fornuftig til bakdekk..

Ser ut som jeg må kjøpe foran og bak fra forskjellige leverandører, uten at det egentlig er noe problem, men skulle gjerne hatt like dekk foran og bak.. :roll:

Går 255/40-19" på 8.5" bred felg uten at det ser dumt ut?

Går 285 eller 295/35-19" på 9.5" bred felg uten at det ser dumt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer ja og ja på dine spørsmål. Det ser ikke dumt ut. Har sett mange 8,5" felger med 255 dekk, og det er ikke noe feil med det. Blir ca det samme med det andre alternativet ditt.

Tilnærmet lik strekk som Ole Magne har fikk jeg også på mine 9,5" BBS-felger med 265 Falkendekk. Felgkanten blir rimelig utsatt for skader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R Andersen, Ok, interessant. Da har jeg jo forsåvidt en løsning, med forskjellig merke foran og bak, men det overlever jeg vel.

Snook, Takk for tipset, men 30 og 35-profil er altfor lite på en 7er. Det er 3/5-seriedim, og der er det godt utvalg og ok priser i nesten alle dimensjoner (volum vet du). Det er med en gang man er over på 7er-dim det blir vanskelig.. :?

Håper bare 19" blir nok på E38.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står glatt over Alpina! 8)

Kanskje om de hadde vært skikkelige billigfelger..

Men siden jeg nå har tråla rundt etter felgbilder, så kan jeg jo legge ut noen av de i tilfelle andre også lurer...

17" er smått på E38:

oum7d4uj57d68uqeloss.jpg

18" er også smått på E38:

exz58h7zg7bxum12ym2b.jpg

19":

5n3ipa7au6jsyvwqvbq7.jpg

9p3kbnybkulqhtw0xs8q.jpg

sor1t7zj61ew6ggu6v0f.jpg

andrem3 her inne sin 735i med 20":

2gl9aiiqxbny3qyx6xff.jpg

Selv om det er tøft med 20", så tror jeg at jeg fortsatt står på 19". Det er grådig lite gummi igjen med 20", og for at det skal se bra ut må bilen også være sykt lav. Passer dårlig inni skauen her. Tror 19" er et OK kompromiss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 profil fremme og 35 bak er vel ikke så veldig ille er det da..hehe

Jeg har 255/35 fremme og 285/30 bake, men det er nokk litt lite... Mister litt av komforten, og den sporer litt men det kan være slitte dekk og de bredderne jeg satte på. Oppgradere til neste sesong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...