Gå til innhold

Kveles i tomgang - E36 - 325i


VACS
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en BWM 325i 91-mod E36 som har gått 160.000 km.

En av de første nettene som blei kalde nå i høst så skjedde det plutselig over natta.

Den stopper av seg selv med en gang jeg trykker inn clutchen for eksempel i et lyskryss,

så jeg må konstant holde litt gass for å holde den igang..

Akkorat samme om den er varm eller kald.

Hva kan det være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det er noen løse slanger på innsuget en plass.

Skjedde akkurat det samme på en 318 som jeg hadde, var bare slangen til tomgangsmotoren som hadde håppet av.

Mest sansynlig en av de slangene som er merker, eller noe i tilknytning til de

Nr. 6 på bildet er tomgangsmotor

99211.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glennern har sansynligvis helt rett her, har hatt NØYAKTIG samme problem som deg VACS. Ofte er det innsugsslangene som har blitt morkne og gått hull på. Jeg kjørte min på verksted (i den standen, noe utfordring i kryss ol) og lot dem fikse det, kom vel på +/- 2000 kr om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Det som skjedde etterpå (OT coming up) var imidlertid mer riv ruskende galt.. :roll: Verkstedet hadde ikke greid å lukke panseret skikkelig (!!) noe jeg ikke la merke til...Jeg kom ca 500 meter ut på riksveien før panseret bretta seg og for i været og brista frontruta :shock: Da gikk det jammen en-to uker ekstra i denne gangen gratis verkstedopphold :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glennern har sansynligvis helt rett her, har hatt NØYAKTIG samme problem som deg VACS. Ofte er det innsugsslangene som har blitt morkne og gått hull på. Jeg kjørte min på verksted (i den standen, noe utfordring i kryss ol) og lot dem fikse det, kom vel på +/- 2000 kr om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Hva om jeg finner ut at det er slangene som er morkna, lar det seg gjøre på hjemmebasis og koster slangene mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem på min 318 men der er det ikke slangene. har sjekka tror istede at det er gasspjeld sensoren som er gåen og ikke gir signal om tomgang når jeg slipper gassen.

Kan ikke være sensoren, testet den på kompisen min sin 325 for 2 uker siden..

Den er helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glennern har sansynligvis helt rett her, har hatt NØYAKTIG samme problem som deg VACS. Ofte er det innsugsslangene som har blitt morkne og gått hull på. Jeg kjørte min på verksted (i den standen, noe utfordring i kryss ol) og lot dem fikse det, kom vel på +/- 2000 kr om jeg ikke husker riv ruskende galt.

Hva om jeg finner ut at det er slangene som er morkna, lar det seg gjøre på hjemmebasis og koster slangene mye?

Har du litt erfaring, så kan jeg ikke tenke meg annet enn at det skal gå fint..Eventuelt en Haynes-bok så er du vertfall sikra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem på min 318 men der er det ikke slangene. har sjekka tror istede at det er gasspjeld sensoren som er gåen og ikke gir signal om tomgang når jeg slipper gassen.

Ganske sikker på at det er spjeldbrytern på innsugsmanifoilen som er gåen siden det skjedde over natta. Hadde det vert kablene, så hadde det ville blitt værre og værre over tid...

Noen som har en brukt/ny en til salgs???

Noen som vet hvor jeg kan få bestilt en slik en på nettet? URL? Pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...