Gå til innhold

m40/m50 girkasser, går om hverandre!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så at girkassene til m40b18 og m50b25 er går om hverandre?

Hvis det er noen forskjell på dem, hva er isåfall det? Alle bolthull ol. passer?

Har nå sett på flere amerikanske og andre utenlandske forum, og det viser seg at m40b18 og m50b25 girkassene passer om hverandre:) litt annen ratio bare..

Skrevet

Du MÅ få deg en prosjekttråd. Det hagler jo inn med tråder nå :D

Hva med å kjøpe en krasja 325? Tror du sparer mye tid og kanskje litt penger på det.

Og uten å vite noe, så kan jeg ikke tenke meg at kassa til fireren er den sammen som til seksern.

Skrevet

"Galskap" her på forumet sa at m40 girkassa garantert passer på m50b25. Han hadde gjort det flere ganger sa han, og var helt sikker på at det passet. Ser ut som han har god peiling, så hvis jeg ikke får tak i 325-girkasse så skrur jeg motoren rett på m40 kassa til å begynne med ihvertfall;)

• 3 weeks later...
Skrevet

er det ingen andre her som har benyttet m40 og m50 (4 og 6-syl) girkassene om hverandre? Mange som sier det funker. Og mange som sier det Ikke funker...

Lurer fælt hva jeg skal tro.

Må være noen som kan si med sikkerhet her?

Skrevet

kassene er akkurat de samme! fins ingen forskjell på kasser fra 318 og 325! men derimot finnes det to typer getrag kasser! en som er forsterker og en som ikke er! men disse passer og overens! til 5 serie passer vel og kassene på motor, men da passer de ikke med mellomaksling igjenn, mener og huske kassene til 5 serien kalles for ZF og ikke getrag!

Skrevet

oki. men vet du om det går an å få godkjent med 318 mellomaksling og diff? Det har jo egentlig ikke noe med sikkerhet/understell å gjøre, men jeg vet ikke hvor strenge biltilsynet er på det? Sendte forresten søknad om å starte ombygging idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...