Superbeetle Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Hei Jeg skal muligens ta på meg å bytte automatkasse på en e34 med m50 til helgen. Noen som har en rask diy på dette, og evt om det er noe jeg må tenke på? Skal nok få det til uansett, men er kjekt å vite litt på forhånd om hva jeg går i gang med..
en325ic Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 du trenger torx huske ik nummer! og førlengere! er en finting! eventuelt luft. skal du bytte fra automat til man eller tiul auto igjen? skal du beholde converteren eller bruke ne ny? vist du bytter fra auto-auto løsne converter fra forkant av girkasse! da sitter converter igjen på veiva! ungår MYE olje søl! og pass på å få rett olje til kassa å luft denne! bytt filter i kassen også! får å få rett olje til kassa må du vite er d gm eller zf kasse farge på skiltet! lille merkelappen på kassa! 5hp22 osv.. lufting av kassa! fyll olje til det renner ut pluggen. skru igjen ik stram. start motor. få en til å kjøre jennom giran mens du etter fyller olje til det renner ut av pluggen! sett i Park la det renne ut litt olje sett i plugg igjen stram! pass på at du har pakningen på!
Superbeetle Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Ok takk... Skal bytte fra auto til auto....Konverteren følger visst med den nye kassen... Må opp i ettermiddag å finne ut hvilken olje som skal på den. Hvis det er olje på kasse/converter, er det da nok og evt bytte olje i bunnpannen? samt filteret..? Hørtes ut som litt jobb å bytte all oljen..leste på bilforumet at en først måtte tappe olje i bunnpannen, fylle på igjen, tappe converter(returslangen), fylle på mer olje i bunnpannen, gjenta det??, sette slangen på plass, fylle bunnpannen og til slutt tømme bunnpannen enda en gang til, rense magneter å bytte pakning, og så fylle opp igjen.. Hørtes ut som mye sløsing i mine øyne... Er det noe å bekymre seg for ang giroverføringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå