Ingebrigtsen Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Jeg skal bytte vannpumpa nå og i den forbindelse lurer jeg på hvordan man får av viskosekoplinga.. Er det noe verktøy man får kjøpt så man får låst reimhjulet eller hva er trikset? Og samtidig som jeg spør.. hvordan slakker man egentlig på multireima?
Glenno Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Sjekk denne linken: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=64954&highlight= Skal vel stå litt der underveis.
ingard Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Ta en hammer og en stor nøkkel og gi den et skikkelig hardt og kort kakk, så kommer det.. Reima på min er strammet av et ekstra hjul som man kan dytte bakover slik at reima kommer av.
Fliid Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Du nevner spesial verktøy. Ja, det er det for akkurat denne operasjonen. Motortechnic har dette. Bruker 2 av 10 mm skruene som sitter på hjulet og skrur fast en "stang" der med et fint skaft for og holde i. Nydelige saker. Er nok av "mikk " måter og få den av på og.
Steffan C Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Reima på min er strammet av et ekstra hjul som man kan dytte bakover slik at reima kommer av. Det stemmer, og på dette strammehjulet er det også et hull på mellom 5- 10mm. Der du kan sette et bor e.l som holder strammehjulet i låst posisjon etter slakket det .
Ingebrigtsen Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Oki, takk for svar gutter Men det strammehjulet, dytter man det bakover med hånkraft eller må man bruke verktøy?
Glenno Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Mener brukte en pipenøkkel jeg og låste den. Mener den ble dratt bakover som en fjær til jeg fikk tatt av reima. Husk spyle rent i systemet da om noen av skovlene har gått til hel...
Steffan C Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Oki, takk for svar gutter Men det strammehjulet, dytter man det bakover med hånkraft eller må man bruke verktøy? Har hatt av reima noen ganger nå. Og har aldri brukt noe verktøy. Ta og dra litt i reima, så ser du hvem vei strammehjulet skal .
Ingebrigtsen Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Sjekka "spesialverktøyet" nå.. 387,50 kr for et flatjern med et borra hull og et slissa... haha
Ingebrigtsen Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 Oki, skal prøve meg fram litt da
Glenno Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Spesialverktøy brukte ikke jeg iallfall. Nei følg rådet til Steffan C så går det greit vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå