aloebiz.net Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Er litt rart.. Fordi hvis jeg står på tomgang på flat mark, uten og trykke inn clutchen.. så dytter jeg den mot 1 gir.. så går bilen VELDIG rolig fremover.. ?!Må jeg ha ny clutch eller? Helst svar før i kveld.. drar til London en tur Gjør den det når du tråkker inn clutchen også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaptein Vom Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Kan virke som nål lageret på veiva er defekt, evt at clutchen er delvis sprengt. Da henger restene av lamellen igjen selv om clutchen har løst ut. Den eneste måten å finne ut av det er å ta ut kassa og se. Hvis clutch pedalen ikke føles riktig bør du sjekke om masterpumpe og slavesylinder er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Desember 11, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2007 Da er jeg tilbake.. Har ikke fått sjekket noe enda, men mener den ikke går fremover om jeg trykker inn clutchen også.. Tror jeg skal ta kontakt med noen som kan dette her å dra av girkasse å sjekke clutchen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWDaniel Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 høres veldig ut som om at svinghjulslageret som splinsen til kassa støtter seg mot er satt seg.. da vil det hvertfall ikke hjelpe å løse ut clutch for da er det plutselig blitt konstant kobling mellom svinghjul og girkasse akselen. det med at bilen går litt sakte fremover når motorn går og du presser mot 1 giret er synkro ringen som prøver å koble seg til 1 giret så den slurer på synkro ringen. merka det på e30 min. er nok bare å få ut kassa å se litt. etter at du har sjekke bremseveske beholder for nivå og kanskje lufte clutch. på e30 min hvertfall kunne jeg høre at clutchen løste ut når jeg sto i fri og motorn gikk, fordi da clutchen er i ingrep vil deler av kassa gå rundt og du vil høre at noe går rundt nedi der og i det jeg trøkka inn clutchen var lyden borte fordi da koblet jeg kassa fri fra motor. så du kan jo sette din i fri, starte motor også høre etter om lyden blir borte når du løser ut, hvis du i det heletatt hører lyd fra kassa og den ikke blir borte kan det jo hende at clutchen ikke løser ut pga luft i system eller invendig lekasje osv i slavesylindern. en jeg kjenner hadde en bil hvor dette svinghjulslageret låste seg og han brukte 5 timer for å få ut denne kassa fordi akselen på girkasse hadde satt seg så jævlig i det lille lageret for håpe du slipper det da. håper dette hjalp litt, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 At en høyrer lyd ifrå "kassa" med pedalen ute er som regel fra thrustlageret/utløserlageret),kassa bør en ikkje høyre lyd fra i det heile! Ta av kassa di så ser du nok problemet fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWDaniel Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 ja det stemmer nok. er ikke vits å lure lengre, hiv ut kassa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zHk Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2007 Takker for svar Problemet er det at jeg ikke har SNØRING på det her:D Å kompiser som kan det jobber 24\7 I løpet av denne uka har vi vel fått ned kassa osv regner jeg med.. Venter på verkstedplass hos en kompis av meg.. Men noen spurte om noe lenger opp her.. JA, bilen vil fremover selv om jeg har inn clutchen og prøver dytte den i 1 gir.. den går ikke inn i giret men kjenner bilen vil fremover.. er det utløselageret som er gåent da, eller?? EDIT: Drittlei av å kjøre rundt i Renault Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå