Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Og jeg regner med du må av med kammene.. Om du da ikke er så heldig å ha en pipe som kommer seg nedi der..

Uansett da.. For å presisere.. Motoren skal IKKE stå i TDC når du monterer toppen.. Slik at du ikke klunker noen ventiler i stemplene.. Finn tdc (helst med låsepinnen).. deretter 30 grader mot klokka.. Monterer toppen., også 30 grader tilbake igjen.. Dette gjelder uansett om du har kammene montert i toppen ved toppakningsbytte.. Du setter motoren først i tdc når du skal justere kammene og sette på igjen kamdrevene..

Også bør du absolutt finne tdc ved hjelp av låsetappen.. Jeg gjorde ikke det, bare trodde jeg hadde den på riktig takt (tdc skal være på kompresjonstakten), og når jeg ikke hadde det så var det å løsne kammene igjen så jeg fikk turna motoren en gang så det ble riktig..

Det værste er vell å finne en pipe som går nedi det hullet til den lille torkx skruen helt til høyre,

driver å springer trondheim runt jeg for å få taki en slik.

Det funker med en amerika pipe om du er FORSIKTIG! husker ikke hva slags størrelse det var.. Bare finn en amerikapipe.. som er vanlig.. Så forlenger.. Funker fett.. Disse sitter ikke så jæææævli heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...