Gå til innhold

lys feil på 520i trenger sårt hjelp.. skal eu godkjennes sna

Anbefalte innlegg

Skrevet

hej! jeg ha et stort problem.. nå er ikke jeg akkurat utrolig flink me bil.. men uansett... jeg har et problem me bremse lysa mine.. di lyse hele tiden?! hva kan det vær.. har byttet bremse lys bryteren så det er det ikke.. og sammtidig så er det noe rart me framlysa.. høyre hoved kjøre lys ha slutta og virke.. og når jeg setter på park lys, så lyser kjøre lysa.. ?? vær så snill og hjelp en fortvilt gutt.....

Skrevet

Jeg hadde samme feil på min for mange år siden,det var kortslutning i en transistor i lysmodulen,måtte ordnes på bmw verksted,jeg husker ikke hva det kostet den gang.kan jo være noe annet hos deg men mistenker at du har feil på lysmodulen.Ring ett bmw verksted om pris på rep av lysmodul.

Skrevet

Nå er ikke dette min sterkeste side heller, men hvis du kan finne lysreleet og sjekke dette. Hør om det slår inn og ut når du tenner og slukker hovedlysene, gjør det dette kan det være noe med kablingen som er galt.

Videre testing går på å bytte rele med et som er ok. Rele til hovedlys tror jeg stor i en boks fremme i motorrommet, til baklysene er den kanskje ved batteriet (e39?)

Slå av tenningen før du bytter rele.

Skrevet

tusen takk for tipse.. evig taknemlig.. e skal ta kontakt me bmw verlstede mitt i morra e.. og sende den inn for sjekk av lysmodul og slikt=) tusen takk

Skrevet

Dersom bremselyset ditt er konstant på, kan det være at ledningene som går fra abs sensoren til kontakten ved fjæra har slitna. Dersom du har abs på bilen så har du en sensor framme på venstre forhjul og på ene bakhjulet. Fremme ser du lett om du parkerer bilen og så bare svinger helt mot venstre.

På min bil var det bare å skifte denne så var bremsene mine i orden igjen.

sensoren koster 49 spenn på schmiedmann.no og 149 på gsbildeler.no

Skrevet

Mangen "løgne" svar her!! E34 har ikke den lysmodulen som E39 har. Men viss den har stor kjørecomputer har den en lyskontroll-modul som ligger oppi sikringsboksen i motorrommet. men den feilen med bremselysene dine. har du sjekket at rett pærer står i, og at pæreholderen står rett ( går nemlig ann å snu denne holderen 180 grader feil vei) viss det er i orden, sjekk om den pinnen på bremselysbryteren er dratt helt ut...

feilen ved hovelysene kan være feil på et etterkoplet rele eller muligens jordfeil

• 2 years later...
Skrevet

nja.. blei 3000 for og finne ut hvor feilen lå.. og yterlige 5000 for bytte.. så blei nå litt.. men bilen er prosjekt nå.. ta d en titt:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...