sveisy Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 hej! jeg ha et stort problem.. nå er ikke jeg akkurat utrolig flink me bil.. men uansett... jeg har et problem me bremse lysa mine.. di lyse hele tiden?! hva kan det vær.. har byttet bremse lys bryteren så det er det ikke.. og sammtidig så er det noe rart me framlysa.. høyre hoved kjøre lys ha slutta og virke.. og når jeg setter på park lys, så lyser kjøre lysa.. ?? vær så snill og hjelp en fortvilt gutt.....
bjalle Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Jeg hadde samme feil på min for mange år siden,det var kortslutning i en transistor i lysmodulen,måtte ordnes på bmw verksted,jeg husker ikke hva det kostet den gang.kan jo være noe annet hos deg men mistenker at du har feil på lysmodulen.Ring ett bmw verksted om pris på rep av lysmodul.
BRIO Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 Nå er ikke dette min sterkeste side heller, men hvis du kan finne lysreleet og sjekke dette. Hør om det slår inn og ut når du tenner og slukker hovedlysene, gjør det dette kan det være noe med kablingen som er galt. Videre testing går på å bytte rele med et som er ok. Rele til hovedlys tror jeg stor i en boks fremme i motorrommet, til baklysene er den kanskje ved batteriet (e39?) Slå av tenningen før du bytter rele.
Klinz Skrevet November 22, 2007 Skrevet November 22, 2007 sjekk at du har rett pærer! de gjere den feilen!
sveisy Skrevet November 22, 2007 Forfatter Skrevet November 22, 2007 tusen takk for tipse.. evig taknemlig.. e skal ta kontakt me bmw verlstede mitt i morra e.. og sende den inn for sjekk av lysmodul og slikt=) tusen takk
jolly Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Sjekk her du. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=130 trøbler du så skrik ut. Bor 10 min. fra "vika"
Stonescream Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Dersom bremselyset ditt er konstant på, kan det være at ledningene som går fra abs sensoren til kontakten ved fjæra har slitna. Dersom du har abs på bilen så har du en sensor framme på venstre forhjul og på ene bakhjulet. Fremme ser du lett om du parkerer bilen og så bare svinger helt mot venstre. På min bil var det bare å skifte denne så var bremsene mine i orden igjen. sensoren koster 49 spenn på schmiedmann.no og 149 på gsbildeler.no
Dirty Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 har også dette problemet på min e36! kan det vare samme greia der?
sveisy Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 okey:) tvila på det er fjæra egentlig.. i ogmed jeg har trøbbel med fram lysa også.. men skal sjekke det for sikkerhets skyld.
Thunegutt Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Mangen "løgne" svar her!! E34 har ikke den lysmodulen som E39 har. Men viss den har stor kjørecomputer har den en lyskontroll-modul som ligger oppi sikringsboksen i motorrommet. men den feilen med bremselysene dine. har du sjekket at rett pærer står i, og at pæreholderen står rett ( går nemlig ann å snu denne holderen 180 grader feil vei) viss det er i orden, sjekk om den pinnen på bremselysbryteren er dratt helt ut... feilen ved hovelysene kan være feil på et etterkoplet rele eller muligens jordfeil
jolly Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Og hvor er det nevnt at det dreier seg om en E34 ?
Thunegutt Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Og hvor er det nevnt at det dreier seg om en E34 ? Beklager syns jeg leste han hadde E34...
sveisy Skrevet September 6, 2010 Forfatter Skrevet September 6, 2010 LENGE siden jeg har vært her nå.. men! var lysmodulen som hadde brent opp:P
Ballder Skrevet September 6, 2010 Skrevet September 6, 2010 Bedre sent enn aldri. Hehe. Ble det en dyr affære det der da? Eller fikk du tak i en brukt modul til en grei penge?
sveisy Skrevet September 7, 2010 Forfatter Skrevet September 7, 2010 nja.. blei 3000 for og finne ut hvor feilen lå.. og yterlige 5000 for bytte.. så blei nå litt.. men bilen er prosjekt nå.. ta d en titt:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå