Gå til innhold

Ny BMW eier, noen spørsmål

octane
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, akkurat handlet min første BMW, en 1993 325i e36 coupe.

Etter å ha kjørt noen timer med den nå, har det dukket opp noen spørsmål som jeg hadde håpet dere kunne hjelpe meg med.

1. Varmeaparatet virker, MEN det blåser kun varmt ut forran ved vinduet, å de heeelt på siden(de man ikke kan justere på).

Skrur jeg f.eks at det skal blåse mot meg, blåser det kaldt uansett om jeg vrir det hjulet over til rødt... skrur jeg det over til blå farge, er det fortsatt ingen endring.

qedfmrkwre1s9xyedhwb.jpg

7m63p2y1chogntg9yn9e.jpg

2. Ikke noe liv i air condition uniten, det blåser like varmt uansett jeg om skrur den til det kaldeste eller varmeste.

Dette er av typen manuel aircon.. med to skru knotter m/grader.

Det er også 3 knapper, men ingen av de lyser om jeg trykker på de, det sitter en bitteliten lysdiode i knappene, så det er tydlig at de skal lyse når jeg trykker på de.

3. Airbag lampen blinker rødt de første 5min ca jeg kjører, for så å lyse konstant etterpå.

Selger sa jeg måtte resette hjernen?

Takk takk takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på e36 er det slik at lufta som skal på ruta og føttene er varme, mens ansiktet får kunn kald luft... derfor den er hvit ellers og blå (for kald) når den er stilt inn på ansiktslufta... det går an å lure den hvis du setter den på halvveis ca... ac kan jeg ikke så mye om... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist airbag lampa blinker først før så å lyse konstant så tvoiler jeg på at å resette den er nåkk! det kan være feil en plass d trur jeg!

Jeg ringte til bmw i dag, for å høre hva det kunne være.

Der sa de at hvis det f.eks er byttet stoler å en kontakt under der ble koblet fra mens tenningen sto på, så ville airbag systemet få en feilkode, som gjør at det lyser rødt.. da må de inn med noe dataverktøy å fjerne den feilkoden.

Det er byttet til vader skinn i bilen, så det kan jo ha noe med det å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...