Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så provoserende når det er biler i begge filene, og de kjører så å si like fort! Bruk høyre fil, kjør forbi i venstre for så å legge seg til høyre igjen. Det er vel frykten for at man ikke skal komme seg ut i venstre fil igjen som er problemet for mange da det generelt sett er "akseptert" at man ligger konstant i venstre felt dersom man kjører litt fortere enn resten

Skrevet

Fri fart og lav bil avgift virker, bare se i Tyskland, der ligger folk seg fort inn til højre fordi de er bange for å få en bil i 200kmh i ræva hvis dem ikke gjør :lol::lol::lol:

Det kan da ikke være så vanskelig å skjønne :wink::lol:

Skrevet

Trodde det var påbudt og kjøre i høyrefelt når det er mulig. Altså, kjørebi legge seg i høyrefelt. ikke ligge ved siden av å sperre! Blir så forbanna av sånne folk. Kjøpe en stoor dodge og dytte bilen forbi..

Skrevet

endelig, dette har jeg klaget over lenge. spesielt i morgenrushet på E18! er svæære lommer i høyrefeltet mens det er lange kollonner i venstrefila. og en annen ting det fører til er forbikjøring i høyre fila, noe som strengt talt ikke er lov. og det er jo utrolig at folk ikke tar hintet når noen passerer dem på høyresiden. burde jo kanskje gå opp et lys; ei, jeg ligger i forbikjøringfila, men kjører ikke forbi noen, folk kjører forbi meg. come on!

Skrevet

Dette har jeg alltid sagt..Altså at nordmenn ikke kan kjøre på motorvei!

Jeg blir så forbanna...Har flere ganger brutt loven om å kjøre forbi på høyresiden da de forbanna amøbene ikke vet at venstrefeltet er til forbikjøring!! Første bud er imidlertid et par blink med lysa om jeg skulle treffe på en sinke i venstrefila, pleier heldigvis å virke :P

Skrevet

idiotisk og kødden kjøring av nordmenn det her er nesten flaut jo, når ikke lastebil sjaførene ligger i høyre kjøre felt hvem gjør det da?

på det ene bildet ligger jo lastebilene side om side men ingen ligger jo i høyre sporet og bilene bak som vil forbi må jo vente på at lastebilen til venstre har kjørt forbi lastebilen i midten fordi det er jo ikke lov og kjøre forbi i høyre veibane.

det blir litt for dumt syntes jeg.

kan da ikke være vannskelig og holde seg til høyre dersom man ikke skal kjøre forbi, har selv opplevd at jeg har kommet bak biler på e6 eller e18 for den slags skyld, at bilene som ligger under grensa har ligget i venstre og ikke flytta seg, er nesten sånn at man har lyst og puffe de i ræva!

men i stedenfor setter jeg på fulle lys og holder tuten nede helt til de har skjønt at de skal flytte seg, og det værste er at det er jo menesker i alle aldre, som unge sjafører til eldre erfarende sjafører.

skal ikke sitte her og si jeg er verdensmester eller slikt men kan jo ikke være vannskelig?

sier ikke at dere gjør det men må dele litt frustrasjon med godtfolket også;)

Skrevet

Nå er jeg litt forvirra. Mener dere virkelig å si at hvis jeg kjører på 2 felts med 80 grense vei og en eller annen fjott ligger i 60 i venstrefila så må jeg ligge bak han til han skjønner at han må bytte fil. Og hvis jeg skulle passere han i høyrefila hva ville da blitt konsekvensene for min del?

Skrevet

la merke til dette i morges på motorveien i Stavanger, alle legger seg i venstre fil selvom de bare skal ligge i 90km/t.

Burde vært sånn at du måtte kjørt i minst 120km/t for å ligge i venstre fila.

Skal trossalt være en forbikjøringsfil, ikke en somlefil der bilene såvidt smyger forbi bilene i høyrefeltet.

Skrevet

i sted sjedde det som har provosert meg mest med nordmenn i trafikken.. alt dette i løpet av 5min på motorvei.

jeg holder konstant 90kmt i 80sona

i venstre filen til å begynne med.

jeg passerer 1 hvit berlingo

passerer svart merce med ekkel stygg kjerring..

1min etterpå kommer jeg til fotoboks- jeg bremser ikke ned da det går fint å ligge i 90 forbi..

30sek etter kommer begge forbi meg (da hadde jeg byttet til høyre fil) i venstre..

i løpet av 2 min passerte jeg berlingoen, da den lå bak en annen bil i 80..

mercen framdeles forran meg.

1min etterpå, legger bingoen seg helt oppi ræven på meg, eg gir faen, og giddsje å bytte felt enda en gang (jeg ligger da i venstre) og han girer ned, kjører forbi meg- sikkert oppe i 110 (ikke noen volsomfart, men tydelig for å poengtere at han mente jeg kjørte seint) og fløytet samtidig som han kjørte forbi i høyre.. og tok av veien 300m senere.

når jeg var kommet av motorveien 2min etter dette- tar jeg igjen mercen som ligger å lager kø, med nålen akkurat på grensen +/-

jeg var i oslo for 1mnd siden. jeg syns dere er flinke i forhold til bergenserne. jeg driter i at det ikke er lov å kjøre forbi i høyre. kjører som jeg vil- men passer ekstra godt på når jeg kjører forbi på høyre siden av noen.. kor lenge jeg holder en ellers rolig fart (under 95) kjører en sikker familie bil, og opptrer normalt ellers i trafikken (stort sett) så ska jeg heller betale boten jeg får for å kjøre forbi, hvis politiet er så smålig at de gir meg bøter fordi andre er idiot.. jeg skaper i det miste flyt i trafikken..

Skrevet
Nå er jeg litt forvirra. Mener dere virkelig å si at hvis jeg kjører på 2 felts med 80 grense vei og en eller annen fjott ligger i 60 i venstrefila så må jeg ligge bak han til han skjønner at han må bytte fil. Og hvis jeg skulle passere han i høyrefila hva ville da blitt konsekvensene for min del?

i verste fall kan du ende opp med en bot, pga en situasjon noen andre har skapt :(

Skrevet
jeg driter i at det ikke er lov å kjøre forbi i høyre. kjører som jeg vil

bra holdning ;)

jeg er selvfølgelig meget oppmerksom når jeg gjør dette. bruker gjerne blinklys i 4-5sek før eg bytter felt.. og gjør det kun hvis det er hensiktsmessig (få biler på veien slik at jeg ikke blir stående å stampe i bilen forran han igjen) og jeg skal lengre enn neste avkjørsel..

greit holdningen min på dette punktet ikke er det samme som "boken" men kor lenge eg holder alle mine punkter på forbikjøringen så skulle fyren forran meg ønske han var død hvis han bytter felt og vi krasjer pga jeg er et helvete å diskutere med hvis jeg mener motparten er på vidden, og vedkommende ikke har gode nok argumenter som biter på meg. dersom det gjelder en annen sak- hvor hans argumentasjon er bedre enn min- så bøyer jeg meg gjerne i støvet å beklager.. men med oppfatningen jeg har av å ligge i venstre felt uten å bytte felt når noen kommer på 1001-1002 i rumpen på deg i 20-30sek så er det ingen som har klart å få meg til å bytte mening.. :)

og ja- min stahet har ført meg i klammeri med politiet flere ganger.. noen ganger har jeg vunnet saken min- også ovenfor politiet selvom jeg egentlig gjør noe som er på kanten med loven, og andre ganger ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...