Gå til innhold

hvordan fikse riper i frontlykter?

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

nå står det ikke hva slags bil dette er til, men hvis det er til en e39 så er det enkelt å skifte. Og enkelt å få tak i.

Skal du polere så er det enkelt også. Om det er alvorlige riper , så bør du pusse forsiktig over med 1200 papir. Rubbe med god gammaldags rubbing(rød boks).

deretter bruker du tannkrem med ekstra whitening (ja du leste riktig). Plexiglass polish/rubb fra clas olsson - avslutt med en god polish , feks meguiars.

Med denne måten så bruker du ca.timen pr. glass. Husk å bruke mye vann når du bruker papir, og ikke legg kraft i det. La papiret gjøre jobben og ikke musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i hvertfall ha av blinklysa først. De er klipset fast i hovedlykta. Med litt lys så ser du det. Hoved lyset er festa med 4 skruer. de 2 oppe ser du jo. Så skulle det være en under blinklyset. Den siste er jeg ikke sikker på, men regner jo med at den sitter på den andre siden et sted. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke blankt før du begynner å rubbe. Når du rubber så bruker du litt mer muskler enn med papir. Da kan du gjerne trykke litt.

Matt vil det bli , for bu matter jo ned overflaten. Med rubbingen pusser/polerer du det. Da "fyller" du på en måte igjen også med fett der du har pusset.

Med tannkremen så finpusser du det, og det blir blankere overflate.

Med polishen så polerer blankt.

Om det blir blankt til slutt ? Ja det ble nå det med meg ihvertfall. tenker det går bra jeg.

Du har ikke en sånn eksenter slipemaskin som du kan sette en sånn pusse rondell på da.(NB-ikke til sandpapir !! men til poleringsjobben)

Da går det ihvertfall mye fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har rubbet nå, og polert med tannkrem, samt polert med autoglym ultradeep shine. Men det blir fortsatt like gråmatt når jeg polerer vekk polishen. Virker som om glasset rett og slett er utslitt.. Er jo originale bosch- lykter fra 1991 dette..

Eller er det jeg som er for utålmodig? Kanskje jeg tok i for mye med 1200-papiret slik at jeg mattet ned glasset for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du har mattet ned for mye (vel det kan jo hende ) tror snarere at du har rubbet og polert for dårlig (ikke ondt ment).

Gjorde samme jobben i sommer men mine. De ble som nye. Til og med en kompis som spurte om jeg hadde kjøpt nye.

Vanskelig å svare på om glassene er utslitt siden det ikke kan vises , men de er nå engang 16 år gamle så det kan jo hende.

Har fortsatt troa jeg , på at du får det til med litt arbeid. Hvis de ikke koster mer enn 250.- pr. stk så ville jeg vel vurdert det alternativet også. Mine koster 1500.- pr stk . så jeg følte jeg måtte prøve - prøvde og fikk det veldig bra.

Var forresten en tråd på forumet her som jeg fulgte rådene fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...