Gå til innhold

Erfaring med e21?


Magge
 Share

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg en 323 e21. Har ikke vert å sett på bilen enda, men har snakka med fyren på tlf. Var visst ikke mye rust. Litt overflate på hjulbuer bak. ca 1cm stort hull i dørken og det mest kritiske rust på innfestningene til bakstilling. Skal bli ett langtidsprosjekt. Man må jo dessuten regne med litt på en så gammel bil. Men er det noen som har erfaringe med e21, som kan fortelle meg hvor jeg skal se etter rust. Motoren og interiøret er plukka ut. Så er jo ganske greit å inspisere heldig vis. Eller nevnte han at det var noe galt med innsprøytinga. Han var visst tenkt å bygge om til tripple gassere. Går det?? Isåfall hvilken hensikt har dette? Og hva koster det eventuellt? Er det vanskli å få tak i deler til e21? Tenker da både på interiør, mekaniske deler og karosserideler. Skal få bilen om jeg kommer med 12k. Er dette en grei pris for en e21 som ikke er ett så altfor gale utgangspunkt til ett prosjekt? Får med alpina front og diverse. Vet det er en sjelden bil. Fyren måtte visst selge for han ikke hadde plass å stå å holde på med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig mye erfaring med E21, men har hatt 2 E21 323i.

Begge 2 hadde faktisk litt småtull med innsprøytinga, og dette er ikke bare bare å få til heller virker det som.....jeg gav opp å det til på min siste e21, og det gjorde visst eieren etter meg også.

Tror han satt inn motor fra en 325 E30.

Jeg for min del tror ikke det blir mere tull av å bygge om til forgasser, selv om den ikke akkurat blir billig i drift :wink:

Den er vel ikke billig i drift dersom det er tull med innsprøytinga heller da. Min brukte 2 liter på mila da den ikke var helt frisk :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjulbuer bak, reservehjulsbrønn, bagasjerom, dørstokker samt gulv kan være utsatt for rust. K-Jetronic er et enkelt system. Sjekk alle følere.

Tetninger i fordelingshus(bensin), da de kan være morkne/borte.

Å sette på gassere er å gå mange år feil vei...

enkelt og enkelt.....er vel flere enn meg som har gitt opp å få til k-jetroniken og heller valgt å bygge om til L-jetronic da det er mer stabilt.

Men de har sikkert hatt like lite peiling på k-jetronik som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...