micberg Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 har en bmw 320 e30 86mod, idag når jeg kjørte sluttet plutselig vifta å gå rundt, så motoren sin temp stig farlig fort opp på max temp. noen som har peiling på hva d kan være ? den blir ikke blokert eller hindret av slager el lignende.
Bimmerlars Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Utslitt viskosekobling. Skift clutchenheten til vifta
micberg Skrevet November 23, 2007 Forfatter Skrevet November 23, 2007 hvordan gjør jeg dette ? er lei av og kjøpe biler som går til helvette etter veldig kor tid har lyst å få denne i orden, men økonomien og kunnskapen strekker ikke like langt som lysten :s så da var kansje e30 ikke en så bra bil for meg !
Bimmerlars Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Må skru litt i ny og ne skal du ha E30. Ihvertfall om du bruker den litt Du trenger en smal 32mm fastnøkkel. Løsne mutteren ved å "slå" på fastnøkkelen, f. eks med en annen fastnøkkel i stor størrelse. Den er linksgjenga. Legg ut en ønskes kjøpt annonse her så er det sikkert noen som har en i god stand. Kan også ringe BMW og spørre hvor mye det er for en ny.
Bimmerlars Skrevet November 23, 2007 Skrevet November 23, 2007 Mins det var 500,- men er veldig usikker. Ring på mandag og spør. Delelageret er stengt på lørdag så vidt jeg vet
micberg Skrevet November 23, 2007 Forfatter Skrevet November 23, 2007 jepp, får vel gjøre det da =) må finne noen som kan gjøre det for meg også, eller er det en veldig lett ting å gjøre ?, som ikke tar for lang tid ?
Bimmerlars Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Det er lett ja! Ha på rustløser på mutteren noen minutter før du begynner. Den kan sitte litt. I verste fall må du ta en spiss skrustrekker med klinge og slå på kanten av mutteren for å få den til å løsne!
trtuning Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 koster ca 900 for en ny og er 36 nøkkel for å åpne den
micberg Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 da va biln oppe å går igjen d tok ca 20 min å fikse d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå