Reedline Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 åssen kan jeg se at en topp-pakning er gåen?? noen som har bilde av en gåen topp-pakning?
Singda Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 litt vanskelig å se tror jeg, jeg tenkte å spørre om det akkurat samme innpå hær, netopp tatt av toppakningen å min så det ikke ut som det hvar særlig til rift/riper i den, Men problemet mitt hvar mest at eksosen blåste i kjølevannet, hvar også litt vann i oljen men ikke mye, så se etter rifter atmed metalringene på pakningen og mot olje og vannkanalene.
Bonden Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 Når toppen er av ser man hvis det er gått vann i sylindern da er det helt renvasket på stempeltoppen .
Reedline Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 jeg hadde olje + bensin i radiatoren... når jeg hadde av toppen så var 2 av ventilene åpne skal det være det??
Reedline Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 dette MÅ bimmer folk ha peiling på! bumper litt må finne ut hva som er gælig me kjerra
ehrnst Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 at noen ventiler står åpne er ikke akkurat unormalt;)
Ole@Automote Skrevet November 24, 2007 Skrevet November 24, 2007 det trenger ikke være noe galt med pakkningen, kan jo være sprekk i toppen som forårsaker problemene dine også.
Reedline Skrevet November 24, 2007 Forfatter Skrevet November 24, 2007 da er løsningen en ny topp + topp pakning?
Azeton Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Ventilene bruker nok og så litt åpent å lukka sånn i hytt å pine hehe. Du kan jo se om du ser noen steder om vann eller olje har klart presse seg i mellon? en sprekk er også mulig..
Ole@Automote Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 da er løsningen en ny topp + topp pakning? Det er korrrekt Eller delemotor
Reedline Skrevet November 25, 2007 Forfatter Skrevet November 25, 2007 ja det er hvit eksos hoster og harker gikk som ei sjekte.. ikke noe lekasje av kjøle veske men heller olje og bensin oppi der.. jævla merkelig... aldri vert borti noe så merkelig..
Dag Thomas Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Hvis toppen er gåen bør det minke på kjølevesken og i og med at du har hvit røyk samt at den ikke går reint kan det være toppe ja.
Sunspec Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Er det bare gåen toppakning(lekasjer pga utett pakning) så kan du plane toppen du har. Da setter du den på med en ny pakning, så er alt bra. Er det sprekker eller andre kjedelige ting må du nok kjøpe ny topp:(
Fliid Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Før det blir skriki mer sprekk i toppen her så send toppen til trykktesting. Først da finner du ut om det er sprekk. Ja, at ventilene stod åpne er veldig normalt da de går opp og ned alle sammen, men ikke samtidig og da vil selvfølgelig noen stå åpne når du tar den av mens andre er lukket;) Men tilbake på toppen, om du ikke ser på pakningen at den er gåen så kan det være det at toppen er skeiv (dette skjer jo titt og ofte) og da skal det ikke mere til enn en planing av den og ny toppakning. Hvis trykktestingen av toppen gir deg ett negativt resultat så er en brukt topp løsningen. En ny koster flesk å er helt unødvendig. Finnes forøvrig mange tråder her om toppakningshavari. Bare søke litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå