Gå til innhold

Første prøvetur med E30'en gjennomført

ehrnst
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

uppdeit:

Fikk låne noen massive 14" stålhjul med vinterdekk på av kristov igår. Dro ut etter en kjapp instilling i sprutet, å nå var det sannelig liv.

i følge loggen: 0.2 bar @ 2300rpm og steady 0.6 bar fra 3300>

Dessverre næremere 5k begynner det å lugge. fikk ikke forsket noe på det da vi var tomme for fuel, så tomme at pumpa surklet luft på vei tilbake i garasjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setback from hell. har oljelekkasje på syl 6 som tydelig dreper pluggen så bilen går på 5 syl. skulle sjekke over momentet på boltene da den ene kakk! så nå må jeg få meg noen nye bolter.

Men kan noen svare meg på hvordan den kan lekke slik, den lekker ikke vann, bare drukner plugg 6 i olje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setback from hell. har oljelekkasje på syl 6 som tydelig dreper pluggen så bilen går på 5 syl. skulle sjekke over momentet på boltene da den ene kakk! så nå må jeg få meg noen nye bolter.

Men kan noen svare meg på hvordan den kan lekke slik, den lekker ikke vann, bare drukner plugg 6 i olje

kjiipe ting.

knakk du en arp bolt??og hvilket moment var din momentnøkkel innstilt på :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den knakk ja. moment på 94nm. knakk lenge før.

Noen som har opplevet banking før - som vet hvordan det føles. bilen vil liksom ikke dra lenger enn 5k.

kan jo sef ikke høre noe bank, å i _teorien_ skal ikke tenningsgradene være farlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den knakk ja. moment på 94nm. knakk lenge før.

Noen som har opplevet banking før - som vet hvordan det føles. bilen vil liksom ikke dra lenger enn 5k.

kan jo sef ikke høre noe bank, å i _teorien_ skal ikke tenningsgradene være farlige

må jo ha vert feil på bolten da..? skal jo tåle mye disse.

tror ikke det er tenningsbank som gjør at bilen din ikke drar.. om det banker mye hører du det, og da sviver den ikke lenge (erfart :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe det er litt justering bare.

lurer litt på om jeg sliter med bensintrykket når jeg går på boost og. ser jeg har 75% duty på 5000rpm og 0.7 i boost:S må få sjekket det.

bolten er hvertfall ute å ny er på vei fra PPF, håper den ivalide posten er ferdig med julerushet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert MLS pakningen riktig? Mtp på din lekasje.. Det er også viktig at blokk og topp er helt plant.

75% dutycykle @5k rpm 0,7bar er ikke noe særlig. Hvor mye har du tenkt å lade? Med slike verdier er det ikke mange hektoer til før dysene bunner.

Send en PM til PPF Andreas og få litt innput.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

hepp

nytt kaross innkjøpt av kristov, karossen min gis bort for 1500 om noen vil ha.

Ellers har jeg et problem med at jeg ikke får dratt bilen over 4500rpm uansett om jeg står i fri, kjører med boost, eller uten boost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Okay.

Motor i ny kaross og forsikringa tredte i kraft i natt kl. 00:00 så kristov, jeg og en kompis var ute å gasset litt.

Fortsatt samme rpm-problem aner ikke hva det skyldes, men får sikkert fikset det nå som bilen kan kjøres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde samme rpm problemet på min 320 turbo, bortsett fra att min gjekk til 5500, eg fekk ikkje fiksa det, gjekk heller ikkje lenge før eg fekk rådebank pga tenningsbank,...

P.S: Tennings bank høres ut som om du tar eit flak med aluminiums folie å lager det til en ball :) Dvd knitring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...