Olav. Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 ka må eg gjer med ein 325i e30. for å få den godkjent med ein 3.6l m5 motor? er de muli få godkjennt lengre?
Steffan C Skrevet November 25, 2007 Skrevet November 25, 2007 Les litt om det her, evt. send de en e-post for info .
Thunegutt Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Du trenger understell og bremser fra M3 E30. Da skal det være good to go
Øystein E30 M3 Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Du trenger understell og bremser fra M3 E30. Da skal det være good to go Dette hørtes lett ut Noe sier meg det er verre enn som så? SS preformance sluttet vel med denne tjenesten pga det trangsynte og vansklige biltilsynet i norges land.. Etter mine bekjenskaper får man ikke godkjent E30 med mer enn 238hk uten ny tuv-godkjenning.. Og DET koster fort noen lapper..
bård Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Hartge Hadde vel H36, som var en 3,6l med 330hk.
Øystein E30 M3 Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Hartge Hadde vel H36, som var en 3,6l med 330hk. Har jo alpina B6 3.5s også men trodde ikke denne heller kom til norge? Godt mulig jeg tar feil nå men.. Tror iallefall du skal få slite med å få det gjennom hos BT,med E30 M3 understell og bremser..
Olav. Skrevet November 26, 2007 Forfatter Skrevet November 26, 2007 Har jo alpina B6 3.5s også men trodde ikke denne heller kom til norge? Godt mulig jeg tar feil nå men.. Tror iallefall du skal få slite med å få det gjennom hos BT,med E30 M3 understell og bremser.. de eg tror og, å gidd ikkje bygge M5 motor i bilen vist ikkje får godkjennt, har lyst gjer skikkeli prosjekt så får i papirene;) Trur eg heller bare kjøper meg E30 M3! hehe
bård Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Du sender bare en søknad til BT evt. ringer de og hør om det lar seg gjøre å eventuellt bygge etter enten Hartge eller Schnitzers specs.. Verste du kan få til svar er NEI..
Hawkon88 Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Har jo alpina B6 3.5s også men trodde ikke denne heller kom til norge? Godt mulig jeg tar feil nå men.. Tror iallefall du skal få slite med å få det gjennom hos BT,med E30 M3 understell og bremser.. de eg tror og, å gidd ikkje bygge M5 motor i bilen vist ikkje får godkjennt, har lyst gjer skikkeli prosjekt så får i papirene;) Trur eg heller bare kjøper meg E30 M3! hehe etter min mening er den bilen "kjedelig". hvorfor skal du absolutt ha det godkjent? det er langt i fra nødvendig i mine øyne. også med tanke på sikkerhet. m3 har ikke mer enn 0-100 på 6.9.. 335 har blitt målt til 6.4. om det er med lettere sugetrim eller ikke vet jeg ikke. 3.64 i utveksling på diffen mener jeg. er vel rundt der 336 vil ligge også tipper jeg? prismessig er en 335/336 myye billigere enn en m3 også.. men du får gjøre som du vil.. jeg for min del har passat 99 1.8t, et 335prosjekt og en 745 som senere donorbil for e30en.. og dette til en samlet kostnad for langt under hva en brukt e30 m3 koster. har du mye penger hadde jeg heller kjøpt e36 m3..
Øyvind L. Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Lykke til med godkjenningen.. Selv om du har TÜV papirer på ombygingen så betyr det ikke at den blir automatisk godkjent i norge lenger. Klarer du det så gi tilbakemelding her.. Det finnes en håndfull E30(M3)er med S50 og S38 motorer som er godkjent i norge. Ingen av de er blitt godkjente de siste årene, men før den tid. Du bør har mye dokumentasjon ifra Alpina eller Hartge hvis du skal klare og overbevise BT om at de ble levert med så stor motor. Grunnen til at de fleste ikke er godkjent er fordi det ikke er så enkel lenger.
Øyvind L. Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Har jo alpina B6 3.5s også men trodde ikke denne heller kom til norge? Godt mulig jeg tar feil nå men.. Tror iallefall du skal få slite med å få det gjennom hos BT,med E30 M3 understell og bremser.. de eg tror og, å gidd ikkje bygge M5 motor i bilen vist ikkje får godkjennt, har lyst gjer skikkeli prosjekt så får i papirene;) Trur eg heller bare kjøper meg E30 M3! hehe etter min mening er den bilen "kjedelig". hvorfor skal du absolutt ha det godkjent? det er langt i fra nødvendig i mine øyne. også med tanke på sikkerhet. m3 har ikke mer enn 0-100 på 6.9.. 335 har blitt målt til 6.4. om det er med lettere sugetrim eller ikke vet jeg ikke. 3.64 i utveksling på diffen mener jeg. er vel rundt der 336 vil ligge også tipper jeg? prismessig er en 335/336 myye billigere enn en m3 også.. men du får gjøre som du vil.. jeg for min del har passat 99 1.8t, et 335prosjekt og en 745 som senere donorbil for e30en.. og dette til en samlet kostnad for langt under hva en brukt e30 m3 koster. har du mye penger hadde jeg heller kjøpt e36 m3.. E30M3 med 300hk er 100 ganger så morro å kjøre som en stor tung E36M3. Kunne jeg valgt hadde jeg ikke vært i tvil. E36M3 hadde havnet på dynga også hadde jeg brukt motoren i en E30.
Hawkon88 Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 var org e30 m3 jeg siktet til.. med s14.. seff ikke med 300hk.. 3serie med m30b35 har ikke mer enn 218 org uten katalysator.. edit: grunnen til at jeg mente e36 m3 var gøyere enn e30 var pga større effekt.. og siden han har 160-170k å bruke på en "lekebil" så har han kanskje mulighet for 250+ også?
bård Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Ikke glem at e30 m3 også er en klassiker av dimensjoner:) Men måler du kr kun i ytelser så finnes det bedre ja..
Thunegutt Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Lykke til med godkjenningen..Selv om du har TÜV papirer på ombygingen så betyr det ikke at den blir automatisk godkjent i norge lenger. Klarer du det så gi tilbakemelding her.. Det finnes en håndfull E30(M3)er med S50 og S38 motorer som er godkjent i norge. Ingen av de er blitt godkjente de siste årene, men før den tid. Du bør har mye dokumentasjon ifra Alpina eller Hartge hvis du skal klare og overbevise BT om at de ble levert med så stor motor. Grunnen til at de fleste ikke er godkjent er fordi det ikke er så enkel lenger. Min ble M3 ble godkjent for 3 år siden me S38 motoren. hadde den på tuf i tyskland. tok me papirene på bt og de SMILTE fra øre te øre Jeg fekk beskjed om at med originale E30 M3 bremser/understell så kunne en få ann godkjent me 340HK, altså som i S38B38 motoren. men jeg hadde da B36`n. ser ikke noen grunn til at det skal ha blitt vanskligere å godkjenne dette nå. eller er det noe jeg ikke har fått me meg..???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå