e30 tic Skrevet November 26, 2007 Skrevet November 26, 2007 Lykke til med godkjenningen..Selv om du har TÜV papirer på ombygingen så betyr det ikke at den blir automatisk godkjent i norge lenger. Klarer du det så gi tilbakemelding her.. Det finnes en håndfull E30(M3)er med S50 og S38 motorer som er godkjent i norge. Ingen av de er blitt godkjente de siste årene, men før den tid. Du bør har mye dokumentasjon ifra Alpina eller Hartge hvis du skal klare og overbevise BT om at de ble levert med så stor motor. Grunnen til at de fleste ikke er godkjent er fordi det ikke er så enkel lenger. Min ble M3 ble godkjent for 3 år siden me S38 motoren. hadde den på tuf i tyskland. tok me papirene på bt og de SMILTE fra øre te øre Jeg fekk beskjed om at med originale E30 M3 bremser/understell så kunne en få ann godkjent me 340HK, altså som i S38B38 motoren. men jeg hadde da B36`n. ser ikke noen grunn til at det skal ha blitt vanskligere å godkjenne dette nå. eller er det noe jeg ikke har fått me meg..??? litt OT, godkjente du i haugesund? han som var "fornuftig" der har vel slutta nå?
Olav. Skrevet November 27, 2007 Forfatter Skrevet November 27, 2007 skal eg kjøpe e30 m3, så snakker eg ikkje om att skal ha orginal maskin i den;) må ha 300hk+ Drømme bil min e30 m3 med 300hk+ til begynne med så få større motor etter vert;P hehe
Øyvind L. Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Lykke til med godkjenningen..Selv om du har TÜV papirer på ombygingen så betyr det ikke at den blir automatisk godkjent i norge lenger. Klarer du det så gi tilbakemelding her.. Det finnes en håndfull E30(M3)er med S50 og S38 motorer som er godkjent i norge. Ingen av de er blitt godkjente de siste årene, men før den tid. Du bør har mye dokumentasjon ifra Alpina eller Hartge hvis du skal klare og overbevise BT om at de ble levert med så stor motor. Grunnen til at de fleste ikke er godkjent er fordi det ikke er så enkel lenger. Min ble M3 ble godkjent for 3 år siden me S38 motoren. hadde den på tuf i tyskland. tok me papirene på bt og de SMILTE fra øre te øre Jeg fekk beskjed om at med originale E30 M3 bremser/understell så kunne en få ann godkjent me 340HK, altså som i S38B38 motoren. men jeg hadde da B36`n. ser ikke noen grunn til at det skal ha blitt vanskligere å godkjenne dette nå. eller er det noe jeg ikke har fått me meg..??? Da har du ikke fulgt med i timen! Er kommet nye regler for godkjenning i 2007. Regelene er slik at BT ikke automatisk godkjenner TÜV papirere lenger. Begrunnelsen for det var at Tyskland ikke har samme regler og krav som norge. Det skal bli vanskeligere å godkjenne slike prosjekter i norge. Min E30M3 med S50B30 er godkjent i norge uten TÜV papirer, men det er også 4 år siden nå snart. En annen ting er det at E30M3 bremsene er langt ifra gode nok for 340hk. De er ikke gode nok for 286hk engan. De er ikke ventilerte bak og alt for små forann, men det viser veldig bra om uvitenheten til BT i norge.
Thunegutt Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 er jo ikke en ny regel dette!! tuf har aldri overgått norsk bt. har vært så lenge jeg vett vertfall. men det er en veldig god antydning. å bremsene suuuge lika godt som motoren.. hahah
BmwKlovn Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 BMW E30 med M5 3,6l./3,8l. Motor og M3 bremser/understell osv. Kr. 25.000,- pluss reise/frakt Bmw E34 M5 (ombygd fra f.eks 520i) Kr. 15.000,- pluss reise/frakt. Ford Escort MK1 med cosworth motor ca 380hk. Kr. 25.000,- pluss reise/frakt
Ole@Automote Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Det er forferdelig mye synsing på dette området mange som mener å ha hørt noe, dette med godkjenning av e30 M3 med S38 M5 skal jeg teste jeg har en sånn bil med sånn motor og planlegger tur til TÜV for senere godkjenning på BT, har riktig nok bytta bremsene til noe mye grommere da jeg ikke var noe spess impontert over orginal bremsene til e30 M3. Hvordan godkjenninga går skal selvfølgelig legges ut her på bimmers når den tid kommer
Øyvind L. Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Det jeg skrev var det BT sa når BMWCCN i Skien hadde klubbmøte sammen med BT i sommer.. Da diskuterte de akkurat den saken.. Sto faktisk et stykke i klubb bladet til BMWCCN om det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå