Singda Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Har tatt av toppen min nå så ser jeg at ene ventil "gropa" i stempelet er litt rart, som du ser på bildet så er den litt bøyd og det virker som den har fått seg et trøkk, Men ventilen hvar ikke skadet, er det noen fare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADHD POWER Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 vet ikke om det er noen fare... jeg ville nok byttet stempel... du kan jo ta en komp test for å skjekke at det er tett rundt stempelet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 det som er så snedig at jeg tok en komp test når jeg hadde på toppen å da hvar det denne sylinderen som hadde mest komp, men det kun jo ha vært toppakningen som hvar mere strøken der en runt de andre sylinderne.. Tenkte å ta en sylinder leksajsetest men må få lånt meg et slik appurat en plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Er vell rundt stempelringene det skal forøvrig være tett. Så om du merker noe til dette på en komp test tviler jeg på. Er ikke mekaniker, men virker nå logisk Stempleringene som tar seg av dette jobben (tett mellom sylindervegg og stempel) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 Er vell rundt stempelringene det skal forøvrig være tett. Så om du merker noe til dette på en komp test tviler jeg på.Er ikke mekaniker, men virker nå logisk Stempleringene som tar seg av dette jobben (tett mellom sylindervegg og stempel) Ja enig der ja, virker som det ikke har noen betydning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Tja, ventilen skal jo nedi der. Rart du ikke ser noen feil på ventilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 Tja, ventilen skal jo nedi der. Rart du ikke ser noen feil på ventilen. enig=P ventilen(ventilene var strøkne så tror jeg bare lar det være slik, vist ingen andre har noen meninger? hehe har ikke så mye peiling selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 25, 2007 Share Skrevet November 25, 2007 Er det masse småhakker rundt på stempla? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 25, 2007 Forfatter Share Skrevet November 25, 2007 Er det masse småhakker rundt på stempla? Bare på sylinder nmr 1 er det mange bittesmåe hull, anntydning til tenningsbank men er ikke noe ille, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet November 26, 2007 Share Skrevet November 26, 2007 Det der så jo veldig rart ut.. jeg hadde ikke turt å montere sammen slik igjen.. kjipt å få havari pga noe sånt da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 26, 2007 Share Skrevet November 26, 2007 uten at jeg skal garantere for at det ikke vil havarere, så tror jeg det der skal gå fint. forutsatt at stempelringer også er fine. da er det vel ikke noen grunn til at det skal skje? det jeg tror- er at en tidligere eier har gjort dette- og overhalt toppen etterpå. byttet ventiler osv- slik at skaden ikke gjør noe kritisk direkte. (fungerer som den skal, men dersom merkene ikke hadde vært slik så kunne du unngått noe som kan skje med stempelet slik) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 26, 2007 Forfatter Share Skrevet November 26, 2007 uten at jeg skal garantere for at det ikke vil havarere, så tror jeg det der skal gå fint. forutsatt at stempelringer også er fine.da er det vel ikke noen grunn til at det skal skje? det jeg tror- er at en tidligere eier har gjort dette- og overhalt toppen etterpå. byttet ventiler osv- slik at skaden ikke gjør noe kritisk direkte. (fungerer som den skal, men dersom merkene ikke hadde vært slik så kunne du unngått noe som kan skje med stempelet slik) er litt sånn rufsette i sylinderveggen der atme den bøyen,men det tror jeg ikke stempelet går, å den bøyen er jo ikke intil sylinderveggen så mener stempelringene er bra ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 26, 2007 Share Skrevet November 26, 2007 kan jo sjekke for sikkerhetsskyld at stempelringene er tett? dessuten så har vel bilen gått et stykke med deg som eier? så veldig gale kan det vel ikke være uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet November 26, 2007 Forfatter Share Skrevet November 26, 2007 jeg tar sikkert en sylinderleksasje test når jeg har skrudd på toppen igjen, har kjørt med det hele tiden ja, motoren har gått fint hele tiden helt til toppakningen gikk til H... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet November 26, 2007 Share Skrevet November 26, 2007 er toppakningen ødelagt nær merkene ville jeg nok byttet stempel. hvis ikke må du nesten vurdere selv utifra hvor seriøst bygget ditt er (går utifra at det er turbomaskinen din) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå