Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkte å kjøpe meg en lambdasonde ifra biltema med 4 kabler, de med 4 kabler skal vist være bredbandslambdasonde,

har en air&fuel måler med 4 ledninger på, er det slikt at jeg kan bare ta bredbandslambdan å koble de 4 ledningene rett på de ledningene på målern?

eller er det noe mellomledd av noe slag? et instrument eller noe?

å er det noen flere som har brukt biltema sine lambdasonder med 4 ledninger til bedbandalambdasonde?

Edit: er det titanlambdasonde orginalt på 325i e36 91 mod?

Vist ingen veit: de som har vært oppe med den å tatt ifra ledningene på den, er det en rød kabel på den?

håper på svar:D

simon

Skrevet

4 ledninger betyr ik at det er bredbånds lamda! kunne ik finne d på biltema!

1:leding er kun signal til ecu og jording vi eksos dette viste seg å gi unøyaktig signal til ecu

så kom d 2 ledninger pluss til ecu og -ledning før bedre jording! men sonden virker ikke før den når en temp på ca 3-400 grader!

så kom d 3 ledninger pluss til ecu jording å pluss til varmeelemente i sonden! jording via eksos jordingen vi eksosen var ikke bra nåkk...

da kom 4 ledninger pluss t ecu jord pluss t varmeelemntet å jord!

håper du sjønte?

Skrevet

hmm okey, veit ikke heelt om jeg forsto det men ok :D hehe,

greia er at jeg må ha en bredbandslambdasonde, å jeg har air fuel målern ifra før, så har boch bredbandslambda? : )

Skrevet

har ikke nåkka erfaring med bredbandlamda eller kordan man kobler opp dette! men på røv å søk litt på dette så finn du info om dette! ligger mye på nett om man søker!

Skrevet
Innovate LC-1 199USD på ebay, el

Skal du bare bruke måleren du har trenger du ikke WB

sorry forstår ikke helt, hva er de greiene på ebay? søkte men fant ikke noe,

hva står wb for?

Skrevet
WideBand?Bredbånd.

LC-1 er en WB lambda

okey skjønner, men jeg må vell ha hele systemet? funker vell ikke med bare sonden?

har en air/fuel måler med 4 ledninger som stikker ut av den, kan jeg bare koble på sonden med 4 likense ledninger på målern så funker den?

Skrevet

du må ha hele greia, ja. hele controlleren. vet ikke hva slags a/f måler du har, men det er sikkert en til jord, en til pluss (for lys) og to stk til lambdaen. skal du mappe bilen noe i det hele tatt selv er du nødt for å ha en bredbåndslambda å evnt bytte til en vanlig senere når bilen er ferdig mappet

Skrevet
du må ha hele greia, ja. hele controlleren. vet ikke hva slags a/f måler du har, men det er sikkert en til jord, en til pluss (for lys) og to stk til lambdaen. skal du mappe bilen noe i det hele tatt selv er du nødt for å ha en bredbåndslambda å evnt bytte til en vanlig senere når bilen er ferdig mappet

hmm ok,men har ikke tenkt å ha noe mer en mf2 eller noe, en jeg snakka med sier jeg kan montere en xtra lambdamåler for å koble til A/F målern så verdier vises på den,

Skal vist være ganske nøyaktig

Skrevet

kan fint kjøre en vanlig lambda med den a/f-måleren din, tviler på du trenger en ekstra og

men hvordan har du ordnet med ekstra bensin på bilen?

Skrevet
kan fint kjøre en vanlig lambda med den a/f-måleren din, tviler på du trenger en ekstra og

men hvordan har du ordnet med ekstra bensin på bilen?

Okey, Jeg har ikke ordnet med ekstra bensin enda,skal skaffe meg mf2 : ) men prøver å skaffe brukt eller til en billig penge.

har hørt mf2 holder i massevis til å kjøre 0,7- 0,8 trykk ca, har tenkt på trykkbryter og, kansje like så greit det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...