tndahle Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 Jeg driver å presser BMW litt i denne saken. Det er helt klart en svakhet som er forårsaket av dårlig bygging. Bakrute er ikke slitasje-del! Jeg har problem med at bilen ikke er kjøpt ny i Norge og kan derfor ikke banke Kjøpsloven i bordet. Foreslår at flere melder inn søknad om å dekke på garanti, så kanskje BMW gir etter. Koster faktisk 8900kr å reparere dette.
sveinis Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Dette høres ut som en konstruksjonsfeil spør du meg. En løsning er jo å legge på en plastfilm eller liknende på innsiden av ruta, så pakningen gnager på denne i stedet for på varmetrådene, men dette burde jo selvsagt ikke være nødvendig i utgangspunktet! Uansett, får du byttet ruta mot ei ny som er helt lik, kan kanskje dette være en ide?
Kaptein Vom Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Dette høres ut som en konstruksjonsfeil spør du meg. En løsning er jo å legge på en plastfilm eller liknende på innsiden av ruta, så pakningen gnager på denne i stedet for på varmetrådene, men dette burde jo selvsagt ikke være nødvendig i utgangspunktet! Uansett, får du byttet ruta mot ei ny som er helt lik, kan kanskje dette være en ide? Støtter den, skift ruta og legg på gjennomsiktig plast. På Z3 coupeèn er det slik beskyttelse flere plasser. Bla mot gummilister og andre duppeditter
tndahle Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Nå har jeg fått avslag fra BMW to ganger, dvs søknad fra to forhandlere. BMW sier at de aldri har sett denne feilen før, og nekter å ta ansvar. Uansett ordnet det seg for meg, da importør av bilen tar ansvar og dekker ny rute og montering. Vil oppfordre folk til å sende inn søknader om dekning på garanti, så kanskje BMW får opp øynene for denne byggefeilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå