BMWtotti Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Nå kommer vintern.....her kommer den kalde fine tida.... ...og selvsagt skulle varmeapparatet i bilen ta kvelden. Som topic sier så blåser det kun kald luft inn i bilen uansett hvilken stilling bryteren står i. Når jeg var ute å kjørte i kveld hoppet temperaturen på motoren opp og ned litt også(ifølge måler) Noen som har noen peiling på hva som kan være årsaken?
Gjest Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Virker nesten som det er luft i kjølesystemet.
Martin BH Skrevet November 27, 2007 Skrevet November 27, 2007 Først må du finne ut om motoren er varm. Stå i ro med bilen å se om du får bilen så varm at viften til motoren starter. Så kan du kjenne på slangene in og ut gjennom torpedoveggen om de blir like varme, med tempen på varmeapparatet slilt in på fult. Ikke viften på. Hvis ikke begge slangene blir like varme er de en mulighet at varmeapparatet er tett.
MaWeRiCk Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Du bør og sjekk at motoren blirskikkelig varm. hvis den ikke blir ordntlig varm, kan termostaten være åpen hele tiden og må skiftes..da får du ikke no varme i varmapparatet heller.
Mboy Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 viss motoren blir varm, men ikke du:P så mulig den er har lite vann/frostveske eller varmeappart registeret har takka for seg:(
Singda Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 skal ikke si dette sikkert men når jeg ikke fikk noe varmluft i appuratet så hvar toppakninga/toppen gåen, (veit ikke enda,sent den inn til trykktesting osv til autotrim) så får jeg se, Sjekk om det kommer bobler i kjølevesketanken din, luft eller eksos... Edit: mest sannsynlig er det vell litt luft siden tempen gikk både opp og ned
ingard Skrevet November 28, 2007 Skrevet November 28, 2007 Motoren blir varm uansett om kjøleveska strømmer fritt.. Det er ganske åpenbart. Ta å skift kjøleveska og termostat (koster 2,-), så blir det sikkert suksess.. Denne motoren bruker det å være lite problemer med, så topppakninga er nok det siste du skal se på. Og koker ikke bil (blir for varm), så er det hvertfall ikke den) Og, radiatorvifta går konstant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå