Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer vintern.....her kommer den kalde fine tida....

...og selvsagt skulle varmeapparatet i bilen ta kvelden. :cry:

Som topic sier så blåser det kun kald luft inn i bilen uansett hvilken stilling bryteren står i. Når jeg var ute å kjørte i kveld hoppet temperaturen på motoren opp og ned litt også(ifølge måler)

Noen som har noen peiling på hva som kan være årsaken?

Skrevet

Først må du finne ut om motoren er varm.

Stå i ro med bilen å se om du får bilen så varm at viften til motoren starter.

Så kan du kjenne på slangene in og ut gjennom torpedoveggen om de blir like varme, med tempen på varmeapparatet slilt in på fult. Ikke viften på.

Hvis ikke begge slangene blir like varme er de en mulighet at varmeapparatet er tett.

Skrevet

Du bør og sjekk at motoren blirskikkelig varm.

hvis den ikke blir ordntlig varm, kan termostaten være åpen hele tiden og må skiftes..da får du ikke no varme i varmapparatet heller.

Skrevet

skal ikke si dette sikkert men når jeg ikke fikk noe varmluft i appuratet så hvar toppakninga/toppen gåen, (veit ikke enda,sent den inn til trykktesting osv til autotrim)

så får jeg se,

Sjekk om det kommer bobler i kjølevesketanken din, luft eller eksos...

Edit: mest sannsynlig er det vell litt luft siden tempen gikk både opp og ned

Skrevet

Motoren blir varm uansett om kjøleveska strømmer fritt.. Det er ganske åpenbart.

Ta å skift kjøleveska og termostat (koster 2,-), så blir det sikkert suksess.. Denne motoren bruker det å være lite problemer med, så topppakninga er nok det siste du skal se på. Og koker ikke bil (blir for varm), så er det hvertfall ikke den)

Og, radiatorvifta går konstant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...