Gå til innhold

Xenonkit og CCFL ringer


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som opplever problemer med tenning av disse når det er kaldt?

Xenonlysene virker ikke når jeg kjører til jobb på morran :(

Og CCFL ringene virker som de selv vil...noen ganger ikke i det hele tatt, mens noen ganger helt fint.

Noen med mere teknisk innsikt enn meg som kan forklare hvorfor f.eks xenon ikke vil tenne når det er kaldt? Andre xenonkit jeg har hatt har ikke hatt disse problemene..

Kan grunnen være at xenonlysene på venstre side er defekte? (satt i vanlig lys der)

Skrevet

Jeg kjøpte min bil for noen mnd. siden, på den sto det noen AE ringer, men de virket ikke. Pluttselig en dag, etter at bilen hadde stått 1 uke i garasjen, virket de igjen. Aner ikke hvorfor, men nå er de defekt 4 real tror jeg.

Skrevet
Dårlig jordingspunkter der du har jordet muligens?

Jeg har hatt problem med det ene xenon kittet mitt en gang. Og da var det dårlig jording ja. Men har ingen problem med Dybvik eller bimmers kittet nå eller i forrige vinter pga kulde.

CCFL ringer har jeg kun i en eske, så det kan jeg ikke svare på Sanner :lol: .

Skrevet
Dårlig jordingspunkter der du har jordet muligens?

Jeg har hatt problem med det ene xenon kittet mitt en gang. Og da var det dårlig jording ja. Men har ingen problem med Dybvik eller bimmers kittet nå eller i forrige vinter pga kulde.

CCFL ringer har jeg kun i en eske, så det kan jeg ikke svare på Sanner :lol: .

Du har jo garasje, din balle :) Men hva mener dere med jordingspunkter? Kitet kobles jo til org ledningsnettet, ikke noe jording som fikles med der.

Skrevet

Har heller aldri hatt trøbbel med xenon i kulde, og jeg har ikke garasje.

Men selv om du bruker originalledningene, så kan det jo tenkes det er for dårlig jording der. De er gamle og kan ha brudd eller være fulle av irr. Du kan jo jorde xenonen rett i jordingspunktene foran på bilen selv om du henter strøm fra de vanlige ledningene.

Skrevet
Dårlig jordingspunkter der du har jordet muligens?

Jeg har hatt problem med det ene xenon kittet mitt en gang. Og da var det dårlig jording ja. Men har ingen problem med Dybvik eller bimmers kittet nå eller i forrige vinter pga kulde.

CCFL ringer har jeg kun i en eske, så det kan jeg ikke svare på Sanner :lol: .

Du har jo garasje, din balle :) Men hva mener dere med jordingspunkter? Kitet kobles jo til org ledningsnettet, ikke noe jording som fikles med der.

Okey..

Har just handlet to forskjellige par H4 bixenon som jeg testet ut på vitara'n.

Begge settene der har en en ledning på hver sin stamme som skal kobles til jord.

Det første og billigste sette ville ikke tenne uten at jordingspunktet ble skrapet kjemisk rent.

Deretter begynte høyre side og tenne senere og helt utebli et par ganger (slå av og på igjen, så var det der.).

Det dyreste settet hadde jo selvsagt klargjorte jordingspunkter siden det første settet var sært.

Kan skrive om store forskjeller på disse to tilsynlatende like bix. settene, men da blir det OT.

Nå skal man også være litt obs på at enkelte biler bruker minus som styring, og da kan det bli fort litt feil og kjøre den såkalte minus til pæra til jord!!

Skrevet

Fikk nytt kit igår, så håper problemene er vekk nå. Monteres over helgen. Får også ta en titt på ballasten inni lyktene, siden begge ringene er døde på den siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...