Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er blitt fortalt at 3,0 liter V8 får 20 til 25 hk ekstra ved å bytte til innsuget fra 4 literen. Større dimensjon på kanalene og mer luft til motoren. Det er akkurat hva 3,0 motorene trenger. Selges for 2.500 kroner inklusiv spjeld. Denne skal bare skrues rett på.

Dette er samme type tuning som de som setter et M50B25 innsug på M52B28 motorene og får 20 hk mer. Men med V8 passer det rett på uten ombygging.

Treffes best på 92 22 65 44.

Hilsen Eirik.

  • 1 month later...
  • 2 years later...
Skrevet

må nok mer enn det til gitt, må enten bytte toppene eller porte toppene så diameteren på innsugsiden på toppen blir stor nok for det andre innsuget, også må det byttes til større dyser også må det chippes, og da kan lommeboka fort bli tom. en ting jeg har lært når det gjelder motortuning, det er ingenting som heter billig tuning. det har jeg prøvd på, måtte ut med nesten 20k for å få ca 20 hk ut av en m50 b20 motor, og det uten turbo..

  • 2 weeks later...
Skrevet

Så først nå at det har vært aktivitet på en 2.5 år gammel tråd.

Etter det jeg nå vet, er 3 og 4 liter innsugmanifoilene like . Og mener at gasspjeldet også er likt.

Angående tuning, så behøver det ikke alltid koste mye. På en M52B28 motor vil en innsugmanifoil fra M50B25 gi ca 15-20 hk mer effekt. Og med spesialtunet hjerne fra 2.500 til 4.000 kr får en til sammen ca 230 hk i motoren. Det er den billigste tuningen som jeg vet om som gir såpass mye ekstra krefter i en sugemotor.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...