Gå til innhold

E30 325 24v TIC Prosjekt.

BMW_4_LIFE
 Share

Anbefalte innlegg

hva blir komp med orginal innmat og mls 3.5 pakning? hvor mye kan man ladde med den kombinasjonen?

Blir 8.5-1 i komp. På PPF (pure-pf.com) sier di at du skal kunne lade fint rundt 1-1.2 bar. Dette skal være holdbart å gi opp mot 400hk. (med turbo som leverer nok selvfølgeli) Pakningen tåler en del mer, men innmaten blir det verre med. Over 400 hk (2.5liter) på orginal innmat er vel ikke å anbefale... Leste litt rundt på forumet til PPF å der sto det at over 1.3 bar eller mer måtte du være forberedt på å skru litt :P Men kjøringen har vel nesten like masse å si. Er jo klart at man korter inn levealderen på ting å tang hvis man presser mer hester av en bil å i tillegg kjører tulling! He he! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja sånn grovt regnet ligger jeg nok rundt 50 000,- i påkost av motoren ferdig. Pluss benking/mapping. Er rart hvor pengene flyr avsted... :) Men verdt det blir det nok sikkert!! *håpe på* :lol: Har du begynt på ditt prosjekt da? Satser du på M50B25 motor du også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stilig prosjekt, ossen var det å få m50 motoren i e30n? hvilken mellomaksel brukte du? Og vilken girkasse bruker du? Og motorfestene, hvor har du tatt de fra? Eventuelt gummiforingene.

Ser også at du har kjørt på med dobbel 3" fra girkassa og bakover, ganske bra overkill, men skulle likt å sett ossen du har fått til det :P For det er trangt nok som det er med enkel 3".

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja sånn grovt regnet ligger jeg nok rundt 50 000,- i påkost av motoren ferdig. Pluss benking/mapping. Er rart hvor pengene flyr avsted... :) Men verdt det blir det nok sikkert!! *håpe på* :lol: Har du begynt på ditt prosjekt da? Satser du på M50B25 motor du også? :)

såpass ja. skal handle m50b25 om byggningskit ifra koed til våren. så bygge turbo neste sommer vil jeg tru.. viss jeg har råd, kan ikke sette opp ei pris liste da?:) sånn ca hva det enkelte koster? åssn turbo er det du bruker? grenrør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såpass ja. skal handle m50b25 om byggningskit ifra koed til våren. så bygge turbo neste sommer vil jeg tru.. viss jeg har råd, kan ikke sette opp ei pris liste da?:) sånn ca hva det enkelte koster? åssn turbo er det du bruker? grenrør? hvordan er det med plassen i motorrommet nå egentlig?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stilig prosjekt, ossen var det å få m50 motoren i e30n? hvilken mellomaksel brukte du? Og vilken girkasse bruker du? Og motorfestene, hvor har du tatt de fra? Eventuelt gummiforingene.

Ser også at du har kjørt på med dobbel 3" fra girkassa og bakover, ganske bra overkill, men skulle likt å sett ossen du har fått til det :P For det er trangt nok som det er med enkel 3".

Lykke til videre

Syns det gikk ganske greit faktisk. Har brukt bremsekraftforsterker fra 79mod 525, Bunnpanne og olje pickup fra E34, Motorputer fra 535 E34, litt modifiserte og forsterket fester på travers og motorfester fra E36.

Har hatt eksosn på biln, men er ikke på nå. Kan sende noen bilder når jeg monterer den på igjen :)

Bruker girkasse fra 328 E36, ZF kasse. Mellomakslingen har jeg nettopp gitt til en kompis som sveise å balansere den sånn at den passer på biln :) Har ikke utstyr selv for å ordne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til MGR:

Ja det er herlig med lyden av en 24 ventiler under panseret... suser å går fint :) Kjøpte det komplette turbokitet ifra A-dekk. Er vel en XsPower t3/t4. Men den blir sikkert byttet ut etterhvert. Bruker det rustfrie grenrøret som fulgte med i settet, men har snudd det opp ned å modifisert det litt sånn at turboen kommer opp i framkant. Di aller fleste turbokitene til E36 har turboen ned i bakkant mot torpedoveggen. Blir ikke plass på E30'en. Turboen stanger borti traversen da. Tja det er ikke mer plass til overs enn det trenger å være... he he :P Kan nokk sikkert sette meg ned en kveld å skrive opp ei "smørbrødliste" på diverse ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...