Gå til innhold

mindre bremsekraftforsterker på e30

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det beste er å bruke fra 325ix

Du kan bruke fra golf 1 men det gir veldig hard pedal og dårligere bremser.

Bare tull, jeg bruker daglig en bil med Golf 1 br.kraft og M3 bremser. Det er ikke noe problem. Flere andre som har prøvd bilen min er også helt enige.

Klarer du ikke bremse med golf1 forsterker bør du sitte mindre på bimmers.no og trene litt mere ;)

Skrevet

Det er ikke noe å tenke på bruk hydraulisk fra e28 525 og større modeller, må da være en grunn til att fabrikkene setter på større bremsekraft forsterker til større motor og bremser du har. Og dessuten så ville jeg aaaldri hatt golf deler på bilen min :lol:

Skrevet

Jeg har Golf1 forsterker på min E30M3 sammen med 25mm hovedsylinder og Porsche kalippere. Er ikke noe problem å bremse, men jeg synes pedalen er litt for hard og høy. Er vanslelig å bremse samtidig som man skal gi gass i innbremsinger på bane.

Jeg kommer til å montere forsterer ifra en BMW 2002. Den er like stor som Golf1, men den er dobbel. Jeg skal også flytte bremseveske tanken ut på støtdempertårnet.

Jeg vi ikke ha hydraulisk på min. Er bare enda en feilkilde som kan gå istykker.

Skrevet

Det er no en grunn for at bmw sluttet å lag til hydraulisk br.kraft forsterker. der for at det kom veldi lett luft i systemet. vankelig å luft. kondens.

men menst det funger så er det veldi bra. mye bedre en vakum.

Skrevet
Jeg har Golf1 forsterker på min E30M3 sammen med 25mm hovedsylinder og Porsche kalippere. Er ikke noe problem å bremse, men jeg synes pedalen er litt for hard og høy. Er vanslelig å bremse samtidig som man skal gi gass i innbremsinger på bane.

Jeg kommer til å montere forsterer ifra en BMW 2002. Den er like stor som Golf1, men den er dobbel. Jeg skal også flytte bremseveske tanken ut på støtdempertårnet.

Jeg vi ikke ha hydraulisk på min. Er bare enda en feilkilde som kan gå istykker.

Hvorfor skrur du ikke gaffelen på br. kraft litt inn for å få lavere pedal?

Skrevet

Hvorfor skrur du ikke gaffelen på br. kraft litt inn for å få lavere pedal?

Den går ikke lenger inn. Har skrudd den til muns og jeg synes forsatt pedalen er for høy og for hard.

Skrevet
Det er no en grunn for at bmw sluttet å lag til hydraulisk br.kraft forsterker. der for at det kom veldi lett luft i systemet. vankelig å luft. kondens.

må ha hydraulisk pga turbomotoren som kommer senere..

Skrevet

må ha hydraulisk pga turbomotoren som kommer senere..

hvem som sei at må ha? man kan bruk vakum forsterker uansett om man har turbo eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...