Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 94 325, med gåent feste på differensialen, lurer på å få tak i en brukt en istedet for å sveise det. Passer dette over fra 318, 320 osv? Er snakk om en diff uten brems. Evt noen som har i nærheten? Haster..

Skrevet

Jeg mener diffen fra 320 vil hvertfall passe!

(Ikke helt sikker på den fra 318)

Men når jeg mener passe så mener jeg på fester og slikt!

Utveksling osv, blir annerledes...

Skrevet
hvis du setter på en 318i diff så vil ikke stikkakslingene passe, samt at mellomakslingen vil bli for kort. for det er større flenser på 325 samt at 325diffen bygger mer fremover.

Ja, men 320 og 325 skal vel være lik?

Alt av understell, bremser, drivverk, foringer etc skal vel være likt på 320 325?

Er vel egentlig bare ulik utveksling i girkasse og kardang som skiller?

Også eksos da....

Skrevet

alt passer overens med fester og stikkakslinger og mellomakslinger! har selv bygd om fra 318 - 325 ! og jeg byttet kun diff, brukte drivknuter og mellomaksling fra 318, og 325 diff!

Skrevet

Takker for svar. Så mye forskjellige svar at blei vel ikke mye klokere:P Men skjærte av hele festet og laga et nytt som jeg sveisa på jeg. Ingen ulyder nå;)

Skrevet

325-mellomakslingen er 1512 mm lang, mens 318i akselen er 1564 mm lang. Da vil det ikke passe med 318i dif og 325 mellomaksling. Det er ikke motoren som er annerledes, men det er den store 325-diffen som bygger mer fremover. Derfor er 325 akslingen kortere.

Skrevet
alt passer overens med fester og stikkakslinger og mellomakslinger! har selv bygd om fra 318 - 325 ! og jeg byttet kun diff, brukte drivknuter og mellomaksling fra 318, og 325 diff!

Så hvordan du har fått dette til å passe skjønner jeg ikke. Men skulle gjerne visst det, for jeg skal selv bygge om fra 318 til 325. Måtte du bytte flenser på diffen da eller? For 318 stikkakslingene har jo 80 mm diameter på flensen, mens 325 har 86 mm diameter. Det kan da ikke passe sammen?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...