GiljeN Skrevet November 30, 2007 Skrevet November 30, 2007 Hei hei trenger noe hjelp her noen som kan gi meg noen tips om hva jeg bør gjøre og hva ca det vil koste ? har en 520 e34 som jeg vil ha gang på vuderer å gå til innkjøp av en 2,5 24V å få den overhalt osv pytte på en turbo å vips hvor mye kan jeg få ut av den..er inntresert i alt..porting osv.. Hvor mye kan jeg få ut av den? hvor kan jeg se på nette etter kit osv ? hvor mye vil det koste for full overhaling med porting og alt det der? Hva hadde vart best av turbo og kompressor? PFT
GiljeN Skrevet Desember 1, 2007 Forfatter Skrevet Desember 1, 2007 finner ikke noe:S noen som kan hjelpe ? link eller noe ? PFT
SteffenM2 Skrevet Desember 1, 2007 Skrevet Desember 1, 2007 turbo gir mest effekt på høyere turtall, kompressor har du draget fra bunn av. Turbo gir mere effekt enn kompressor også. Du kan sikkert få 1000 hester ut av den, om du legger nok penger inn i den. Men jeg ville lagt meg på rundt 350-400. Da må du ha; ny bensinpumpe, pakkninger, stempler, veiv(jeg ville tatt veiv fra B28, da får du 2., datasprut er en genial ting, men du kan klare deg uten, evt. chippe. Toppen burde portes, høvles, større ventiler, ventilfjærer, KAM er VELDIG viktig når du bygger turbo, det er igrunn der du får mest effekt ved å overlade. Drivverket burde klare 400hk, så tviler på at det blir noe problem. Understell burde oppgraderes, større bemser, stivere fjæring, stabilistator stag, tårnstivere, foringer. Gir kassa burde vel også holde 400hk, getrag kassene til BMW er kjent for å holde. Hvis ikke, gå for en M3 kasse, de holder leeenge! Hvis du går for rundt 400gamp, må du selfølgelig ha diff sperre, hvis ikke er halve poenget borte, er ikke tøft å ha 400hester og spinne på et hjul. Har sikkert glemt en del, men det er n begynnelse. Snakk med gutta fra PPF, de kan det de driver med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå