Gå til innhold

Kortere styring på e36m3 vs standard e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kortere styring på m3`n kontra de "vanlige" e36 modellene? Eller er tannstanga lik på alle e36?

Skrevet

Tannstangen fra M3 3.0 er veldig progressiv, og faktisk en del tregere enn vanlig E36-stang rundt midten. Den blir rask mot endene, og er derfor totalt sett litt kvikkere giret.

Ellers er E36 tannstengene ganske like.

Tannstanga fra Z3 den korteste. Den har 2,7 runder fra side til side.

Skrevet

Gjelder det alle Z3 modeller eller bare Z3M versjonen? Men er vel neppe lett å få tak i ei tannstang fra Z3...

Skrevet
e36 m3 3.0 har vel også 2.7 runder så vidt jg husker.
Noen som kan bekrefte dette? Jeg har testet på en 92 mod 318i og den hadde rundt 3,5 runder. Så hvis dette stemmer er jo m3`n betydelig kortere.
Skrevet
e36 m3 3.0 har vel også 2.7 runder så vidt jg husker.
Noen som kan bekrefte dette? Jeg har testet på en 92 mod 318i og den hadde rundt 3,5 runder. Så hvis dette stemmer er jo m3`n betydelig kortere.

3,0l har også 3 runder, men siden den er tregere i midten og raskere på kantene så virker det som den har mindre runder.

Skrevet

Har du prøvd begge variantene øyvind? Hvilken ville du valgt? Skal brukes på e30 bane/driftebil.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd alle variantene på E30, men jeg har prøvd alle bilene..

Jeg vurderte 3,0l på min E30M3, men slo det ifra meg når jeg så hvor dårlig den egentlig passer på.. Jeg er nok litt nøye på det..

Jeg synes ikke rattutslaget er det største problemet på E30. Største problemet er at servoen butter imot når kan raskt bytter retningen man svinger. Tror det er noen ventiler i servopumpen som er for små.

Skulle jeg på død å liv ha byttet hadde jeg gått for den til Z3. Da merker du endel forskjell.

Skrevet

Ok. Takker for svar. Da får jeg bare ha øynene åpne og håpe at jeg kommer over ei Z3 tannstang.

Var i grunn den som stod øverst på lista mi fra før av også, men blir sikkert ikke lett å få tak i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...