oldetek Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 har tatt av eksosanlegget på e30`n min og slipt\sandblåst det. tenkte på å spraye det med zink spray.., hvor mye varme tåler den? evt noe annet eg kan ha på for å forhindre rust?
///MoePower Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Kjøp varmebestandig sølv motor/eksoslakk du. Den skal tåle opp til 1000 grader, men den varer ikke evig likevel. Det beste er å holde bilen i daglig bruk for å unngå kondens og kaldt metall, så ruster det ikke så fort.
oldetek Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 okay.., ja nei hadde ikkje planer om at det sku vare evigt:) men er det noen typer\merker lakk som er bedre enn andre?
Superbeetle Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Hva med rustfritt eksosanlegg da? Selv om utsiden er behandlet så kan det jo fortsatt ruste inni..
Bimmerlars Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Eksosanlegg ruster fra innsiden. Jeg pleier å zinke hele anlegget en gang i blandt for å forsinke prosessen noe...
oldetek Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Skrevet Desember 2, 2007 jo kunne jo endelig kjøpe rustfritt.., men hadde ikkje tenkt å bruke penger på det no. trur eg lakkerer det med litt varmebestandig lakk elr zink spray. får være godt nok i første omgang
///MoePower Skrevet Desember 2, 2007 Skrevet Desember 2, 2007 Som sagt: å holde bilen i daglig drift er måten å unngå kondens inne i eksosanlegget på, det er dette som gjør at det ruster så fort inni, kombinert med noe greier i eksosen og varmen det blir utsatt for. Er ikke så voldsom stor forskjell på lakk, men Auto-K og Multona er lakkmerker jeg har vært veldig fornøyd med. Bare å spraye eksosanlegget all over så er det vel evig nok Tror ikke eksosanleggene er behandlet med så rent mye når de kommer nye fra fabrikken igrunn, så det er vel ikke så mye å tenke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå