jolly Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Tror du kan forklare og bortforklare i hytt og pine. Nå må du snart skjønne at du ikke får det helt store gehøret her inne. Greit det er gjort en feil. Hvem som har gjort denne feilen kan en jo lure veldig på. Problemet ditt er hele historien. Tonen du har brukt til både politi - forsikring og biltilsyn. Måten du omtaler disse på forteller mer enn nok.
BreitBau Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Heidu. Du sto nok opp med samme bein som meg ja. hehe Men for det første må lære deg og lese, vet jeg skriver jævlig dårlig. Men burde være lesbart. Jeg har aldri fått noe beskjed om at det var avskiltning begjer på bilen pga et jeg kjøpte den for en månde siden. Men skal prøve og forklare så du skjønner greia: Jeg kjøpte bilen for en månde ca. Da sa eier at jeg måtte eu godkjenne. Jeg fiksa bilen og den ble eu godkjent betalte omregg ordna forsikring Da skulle vell alt være i orden? Jeg raser motoren på bilen. Mener jeg sa opp delkaskoen og bare skulle ha tyveri og brann Skiltene blir stjålet som jeg vill kalle det av snuten Da spørr jeg dere på bimmers om de har lov til dette. Og det har de lov til. Noe som dere på forumet lærte meg TAKK:D Og jeg skulle faktisk levert skiltene før jeg sa opp ansvar (min feil) Og snuten tar skiltene fordi det var avskiltnings bergjer på bilen (noe som er forstårlig) Men så viser det seg at jeg faktisk har forsikring og alt er i orden og at det absolutt ikke skulle vær noe avskiltning begjer på bilen. Da hadde du vell for f##n begynt og lure på hvorfor skilta var borte? Den er god.. Ser du har en bedre tone nå..Om det er slik det er så er jeg den første til å beklage den krasse undertone i mitt innlegg..
Mboy Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Var ikke ute etterno gehør. Bare begynte med et enkelt spørsmål og det burde være lov. Enkelte folk har nok alt for stort tempramang, sånn som meg. Og da blir man ofte stor i kjeften. Noe som jeg beklager.
Mboy Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Heidu. Du sto nok opp med samme bein som meg ja. hehe Men for det første må lære deg og lese, vet jeg skriver jævlig dårlig. Men burde være lesbart. Jeg har aldri fått noe beskjed om at det var avskiltning begjer på bilen pga et jeg kjøpte den for en månde siden. Men skal prøve og forklare så du skjønner greia: Jeg kjøpte bilen for en månde ca. Da sa eier at jeg måtte eu godkjenne. Jeg fiksa bilen og den ble eu godkjent betalte omregg ordna forsikring Da skulle vell alt være i orden? Jeg raser motoren på bilen. Mener jeg sa opp delkaskoen og bare skulle ha tyveri og brann Skiltene blir stjålet som jeg vill kalle det av snuten Da spørr jeg dere på bimmers om de har lov til dette. Og det har de lov til. Noe som dere på forumet lærte meg TAKK:D Og jeg skulle faktisk levert skiltene før jeg sa opp ansvar (min feil) Og snuten tar skiltene fordi det var avskiltnings bergjer på bilen (noe som er forstårlig) Men så viser det seg at jeg faktisk har forsikring og alt er i orden og at det absolutt ikke skulle vær noe avskiltning begjer på bilen. Da hadde du vell for f##n begynt og lure på hvorfor skilta var borte? Den er god.. Ser du har en bedre tone nå..Om det er slik det er så er jeg den første til å beklage den krasse undertone i mitt innlegg.. Ikkeno og beklage jeg som har utalt meg feil og barnslig før i innlegg. Men noen ganger er det renner bare alt dritten ut:/ beklager
mullemeck Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 var det oblater for dette året på skiltene? hvis ikke er det i seg selv gyldig avskiltningsgrunn selv om alt annet er i skjønneste orden.
Mboy Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Skrevet Desember 3, 2007 Det var det. Viss ingen har tatt oblatene mine mens jeg var på jobb. Noe som er veldig lite trolig
wirrumsen Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 wirrumsen, ja, det var til deg, og jeg har lest både ditt og mitt innlegg en gang til og forstår fortsatt ikke hva du stusser på. Du skriver jo rett ut at det ikke er politiet sin jobb å passe på - det er jo nettopp det de må gjøre, så lenge det finnes folk som ikke føyer seg etter forskriftene. Da beklager jeg at jeg ordla meg litt klønete. Men meningen var som følger: politiet skal ikke sy puter under armene på folk. De skal ikke ta alle unnskyldninger folk kommer med for god fisk. Slik som "jeg skal ta bilen til kontroll i morgen", "jeg skal bare kjøre hjem", "jeg skulle bare en kjøre et par hundre meter" etc. Folk er fullstendig klar over lover og regler. Hvis ikke har man fint lite på veien å gjøre. Ergo skal politiet få fritt gi folk den straffen de fortjener. Var det da litt klarere hva jeg mente?
316 Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 Ikke at det har noe med denne saken å gjøre, men jeg har fjernet forsikringen på et av mine kjøretøy. Men den meget hyggelige damen i telefonen sa ingenting om at jeg skal levere inn mine skilter. Pga jobb og latskap har jeg ikke levert inn skiltene ennå. Skal levere de inn før jeg må betale årsavgift.
wirrumsen Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Men uansett det vill si at jeg aldri skulle hatt noe avskiltning begjer. Så da ringte jeg de blåkledde heltene. Og sa de skiltene skal jeg ha ferdig skrudd på bilen min i morgen når jeg kommer hjem fra jobb. Ellers så melder jeg de stjålet. Feilen vill jeg tro da vill ligge hos biltilsynet, men blir uansett og ta en sint telefon dit i morgen. Og dem som har gjort feilen skal få svi... Her blir det sak:) Stiller meg litt skeptisk til denne ekstrahistorien, men det får stå for min regning. Uansett; hvorfor kjefte og smelle på politiet nå igjen? De har gjort jobben sin. Basta. Om denne historien er sann, så er det jo vitterlig forsikringsselskapet som ikke har gjort jobben sin. De plikter å informere øvre instanser om forsikringsforhold. Dette har de jo gjort i og med bilen ble begjært avskiltet. DU har fått varsel om avskilting og du VISSTE at du hadde sagt opp forsikringen. Ergo har du fint lite å klage over. De eneste du kan klage på er forsikringsselskapet fordi de ikke gjorde jobben sin. Men siden du visstnok kom positivt ut på denne tabben, så har du ingen å kjefte på i det hele tatt. Se for deg følgende: du låner bort bilen til en kamerat. Han svinkjører i nabolaget og irriterer samtlige av naboene dine. De ser at det er din bil og kommer følgelig rett til deg for å kjefte deg huden full. Hvordan reagerer du? Legger du deg flat og tar på deg all skyld? Eller kjefter du tilbake fordi det ikke var du som kjørte bilen og at de hugger løs på feil person?
Mboy Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Men nå er alt i orden forsikringselskapet mitt tok på deg all skylden så jeg kan hente skiltene mine i morgen uten at det skulle koste meg ei krone:) Nå er jeg i godt humør igjen hehe:) Fårstår at alle, untatt forsikringselskapet har gjort sin jobb. Men har lett for og bli irritert av og til gitt...
wirrumsen Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Mboy: Men, sånn for å klarne opp i dette oppstyret: i ditt startinnlegg i tråden sier du at det var avskiltingsbegjæring på bilen fordi det bare var brann og tyveriforsikring på den (og ikke ansvarsforsikring)? Altså, delkasko. Så det var du egentlig fullt klar over hele veien?
conan Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 uansett om den står parkert? Og ikke er i bruk? Ja! Hvis den ikke er i bruk, så må du selv avskilte bilen. Les paragrafer her. Oki takk for link. Blir og sveise fast skilte på neste sieera;) Bad idea, da tar di bare med hele røklet. Skru heller av skilta selv og oppbevar de hjemme.
Mboy Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Mboy:Men, sånn for å klarne opp i dette oppstyret: i ditt startinnlegg i tråden sier du at det var avskiltingsbegjæring på bilen fordi det bare var brann og tyveriforsikring på den (og ikke ansvarsforsikring)? Altså, delkasko. Så det var du egentlig fullt klar over hele veien? Var ikke klar over det hele veien nei.
Kjetil Sømme Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har akkurat fått avskiltingsbegjæring på Golfen til søster pga manglende EU-kontroll. Men bilen blir ikke avskilta siden jeg har skrudd av skiltene på bilen selv. Så da er det ingenting å avskilte. Men slipper 1200 penger i påskiltingsgebyr (EU-kontrollen er ikke foretatt fordi automatchoke-helvete gjør at motoren ikke starter og CO er helt på bærtur, ny motor med injection er på vei).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå