Gå til innhold

e46 vann på dørk.

Nr 21
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også problemet med vann på dørken bak, det er spesiellt på høyre siden. Er det muligens en svakhet begge modellene har ?

Jeg har forøvrig en 94'mod e36.

Håper noen har noen pekepinn på hva det kan ver. Alt av lister/pakninger rundt dører og vinduer er helt fine. All den fukten irriterer meg grenseløst.. det dugger noe så voldsomt at det ofte blir direkte flaut.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sjekket så alt for mye i dag, men det virket som om det var kun nede på selve dørken det var vått. Det kan vel selsagt komme inn døren ja, det skal jeg sjekke.

Jeg tenkte det kanskje kunne være proppen i dørken etter underspyling, men ble litt mer usikker når jeg lettet litt på teppet og så det ikke rant ut igjen der..

Det er ikke noen dreneringer i dette området når det ikke er luke på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har du funnet ut noe mer av lekkasjen ??

Sliter voldsomt med dette, det var en dam oppå teppet på høyre siden hos meg nå.. Har tatt ut stolen og lettet opp teppet. Prøvd å tørke

så mye som mulig. Har også satt inn en vifteovn.

Jeg lurer på om det er fra dørtrekket det lekker, jeg så det pipla litt vann mellom pakningen (som går rundt døråpningen) og dørtrekket. Men så er det, hvordan kommer vannet seg dit? Dreneringen i døren er åpen og gummilister rundt vindu, dørkarm osv ser ok ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er laget av plastskum, 2mm tykk, lett å bøye, er ofte et problem på bmw at disse løsner (noen holder på i 10 år, mens andre går etter 5). Godt tips er å lime de på igjen med zicaflex, slik at det blir helt tett. Få tørket opp inni bilen under mattene, vist ikke vil det lukte surt

ps. Er den byttet av tidligere eiere, og de har kjøpt nye regntrekk hos bmw forhandler, er de ofte grå skumplast (orginalt på e36 i alle fall er de svart og litt bedre passform enn de grå), slik som du beskriver over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg har fått skikk på lekasjene mine :) Problemet var to-delt. For det første var det pakningene nederst under vinduene, på utsiden, som ikke var trykt 100% ned mot dørene. Der kom vannet seg inn og fortsatte nedover i døren. Så når regntrekkene mine ikke var skikkelig limt fortsatte det inn i cupeen.

Har trykt på plass pakningene og limt opp igjen dørtrekkene så nå har jeg ikke noe dugg, og har ikke merket noe fukt enda! yay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...