Nr 21 Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Hei Har en e46 touring -02 modell. I dag når jeg plukket opp noe fra dørken bak på høgre side ble jeg overrasket av en hel mengde vann der. Noen som har en ide om hvor det kommer inn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Jeg har også problemet med vann på dørken bak, det er spesiellt på høyre siden. Er det muligens en svakhet begge modellene har ? Jeg har forøvrig en 94'mod e36. Håper noen har noen pekepinn på hva det kan ver. Alt av lister/pakninger rundt dører og vinduer er helt fine. All den fukten irriterer meg grenseløst.. det dugger noe så voldsomt at det ofte blir direkte flaut.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 Ta av dørtrekk på den siden det gjelder og sjekk at trekket eller plastikken som er på innsiden er tett og sitter som det skal. Standar feil på mange e46 dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 2, 2007 Share Skrevet Desember 2, 2007 nå ble jeg nyskjerrig!... Jeg kan ikke si jeg har merket at det er vått i dørken på min e46 coupe, men det dogger noe helt for jævlig inni der for tiden! Det kan jo tyde på at det er litt dårlig klima inne i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nr 21 Skrevet Desember 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2007 Fikk ikke sjekket så alt for mye i dag, men det virket som om det var kun nede på selve dørken det var vått. Det kan vel selsagt komme inn døren ja, det skal jeg sjekke. Jeg tenkte det kanskje kunne være proppen i dørken etter underspyling, men ble litt mer usikker når jeg lettet litt på teppet og så det ikke rant ut igjen der.. Det er ikke noen dreneringer i dette området når det ikke er luke på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 hvordan får man av dørtrekket? Gleder bak på en e46 touring.. Har tatt av list(løsnet skrene bak den) av med vindusveis og løsnet skruene på armlene.. Men er det flere skruer? hvordan får jeg det av? redd for å ødelegge trekket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 ingen som vet hvordan man løsner den av døren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunegutt Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 kommer ikke på flere skruer nei, men den sitter godt fast i midten på en plasikk-klips. når alle skruene er løsnet og plasstikk-klisene rundt trekket er vippet ut, drar du hele dørtrekket hardt RETT oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Har du funnet ut noe mer av lekkasjen ?? Sliter voldsomt med dette, det var en dam oppå teppet på høyre siden hos meg nå.. Har tatt ut stolen og lettet opp teppet. Prøvd å tørke så mye som mulig. Har også satt inn en vifteovn. Jeg lurer på om det er fra dørtrekket det lekker, jeg så det pipla litt vann mellom pakningen (som går rundt døråpningen) og dørtrekket. Men så er det, hvordan kommer vannet seg dit? Dreneringen i døren er åpen og gummilister rundt vindu, dørkarm osv ser ok ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 ja fant ut av det Var "regn" trekket bak dørtrekke som var løsnet.. nå er det heeelt tørt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 ja fant ut av det Var "regn" trekket bak dørtrekke som var løsnet.. nå er det heeelt tørt regntrekk ? hva er dette laget av ? Ser noen skriver noe om plastikk, men jeg har bare den grå skumplasten bak dørtrekket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Marius- Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Er laget av plastskum, 2mm tykk, lett å bøye, er ofte et problem på bmw at disse løsner (noen holder på i 10 år, mens andre går etter 5). Godt tips er å lime de på igjen med zicaflex, slik at det blir helt tett. Få tørket opp inni bilen under mattene, vist ikke vil det lukte surt ps. Er den byttet av tidligere eiere, og de har kjøpt nye regntrekk hos bmw forhandler, er de ofte grå skumplast (orginalt på e36 i alle fall er de svart og litt bedre passform enn de grå), slik som du beskriver over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 17, 2008 Share Skrevet Februar 17, 2008 Aha .. der har vi nok sikkert synderen. Skal ta et par ord med de slappe skumplasttrekkene mine jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 23, 2008 Share Skrevet Februar 23, 2008 Vel.. nå har jeg bytta ut noen av regntrekka og limt de skikkelig. -Men- det kommer fortsatt fukt inn i bilen.. Har stådd i 3 dager med luftavfukter og vifteovn nå og det danner seg fortsatt store vanndråper på innsiden av vinduene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet Februar 26, 2008 Share Skrevet Februar 26, 2008 Da tror jeg at jeg har fått skikk på lekasjene mine Problemet var to-delt. For det første var det pakningene nederst under vinduene, på utsiden, som ikke var trykt 100% ned mot dørene. Der kom vannet seg inn og fortsatte nedover i døren. Så når regntrekkene mine ikke var skikkelig limt fortsatte det inn i cupeen. Har trykt på plass pakningene og limt opp igjen dørtrekkene så nå har jeg ikke noe dugg, og har ikke merket noe fukt enda! yay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå