Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved en slik km stand er nok det meste byttet så er ikke så mye å bekymre seg over :) Bmwer tåler å gå langt så selv om den har bekket 250' på telleren trenger den ikke være gåen ;) Det som jeg synes er kjipt med slik km stand er at man ofte begynner å merke bra med slitasje på seter, dører som man må slenge igjen, slitt ratt og armlene osv. Deler som ikke er slitedeler er mer slitt enn biler som har gått 100 000km mindre.

Skrevet

Vannpumpen bør ha vært skiftet, ellers må den det snart. Hvis ikke kommer nesten garantert du òg til å oppleve at bilen koker og at toppakningen ryker og at toppen gjerne vrir seg også slik at det blir dyrt

:evil: (Snakker av erfaring) :roll:

Skrevet

Jeg tenker på å ta fly og kjøpe en bil, for å så kjøre den hjem, 50 mil, og det er litt kjedelig om noe skjer på veien..

TIPS 1:Du bare spør om han du skal kjøpe bilen av om alt av feil og mangler, be han gjerne sende det på mail til deg. Skulle det vise seg at noe blir ødelagt på veien, og dette kan være skjulte feil å mangler gjelder kjøpsloven for privatpersoner. Garantien for skjulte feil og mangler gjelder da i 5 år. Så da kan du parkere bilen og be han hente den selv:)

Men dog, alle er vi vel ikke bilingeniører og feil kan dukke opp plutselig på biler.... :wink: Så det er ikke alt man kan forsikre seg mot i henhold til skjulte feil og mangler.

TIPS 2 Meld deg inn i NAF, så har du fri henting av bil, dersom den skulle stoppe. Kjekt å ha selvom når du skal kjøpe litt eldre bil :)

Skrevet

Jeg hadde service på en 95 mod E36. 325 ,med 420 tusen på meteret her i forige uke virket bra tight men den hadde også hat bra vedlikehold hele veien.

Skrevet

Jeg tenker på å ta fly og kjøpe en bil, for å så kjøre den hjem, 50 mil, og det er litt kjedelig om noe skjer på veien..

TIPS 1:Du bare spør om han du skal kjøpe bilen av om alt av feil og mangler, be han gjerne sende det på mail til deg. Skulle det vise seg at noe blir ødelagt på veien, og dette kan være skjulte feil å mangler gjelder kjøpsloven for privatpersoner. Garantien for skjulte feil og mangler gjelder da i 5 år. Så da kan du parkere bilen og be han hente den selv:)

Men dog, alle er vi vel ikke bilingeniører og feil kan dukke opp plutselig på biler.... :wink: Så det er ikke alt man kan forsikre seg mot i henhold til skjulte feil og mangler.

TIPS 2 Meld deg inn i NAF, så har du fri henting av bil, dersom den skulle stoppe. Kjekt å ha selvom når du skal kjøpe litt eldre bil :)

Når du kjøper en bil skriver du gjerne en kontrakt der du bl.a. kjøper bilen i den stand den er. Det ikke så lett som du sier at tidligere eier bare skal komme å hente bilen om noe skulle gå galt. Ukjente feil kan være like ukjent for tidligere eier som ny eier. dette er ditt ansvar som kjøper å sjekke ut!

NAF kan være lurt. Tips kan være å ta en NAF kjøpstest på bilen. Da får du avdekket en del om du ikke selv er 100% bilteknisk anlagt... (personlig har jeg ikke alt for god erfaring med NAF-testen, men når jeg skal ha meg neste bil, blir det nok ny naf-test...)

Skrevet

Når du kjøper en bil skriver du gjerne en kontrakt der du bl.a. kjøper bilen i den stand den er. Det ikke så lett som du sier at tidligere eier bare skal komme å hente bilen om noe skulle gå galt. Ukjente feil kan være like ukjent for tidligere eier som ny eier. dette er ditt ansvar som kjøper å sjekke ut!

Joda, sant det. glemte vel å presisere at dersom det er skjulte feil og mangler som selger bevisst holder tilbake. Og da gjelder det ikke, selv om man "kjøper bilen i den standt den er" om selger har holdt tilbake opplysninger.

Tok meg en liten runde på det der en gang, med tanke på at jeg kjøpte og solgte en del biler tidligere for å sjekke litt om rettigheter til kjøper og selger.

Skrevet

250k trenger ikke å være mye på en bil hvis den er tatt skikkelig bra vare på, dessverre er det alt for få som er det.

alt av foringer i understell er helt sikkert gåent, spørs bare om noe er blitt byttet, clutch vil nok være rundt hjørnet, rust på bakluke og skjermer.

Skrevet
du skal da slippe å kjøre 50 mil. du kan kjøpe min. den er i ålesund

93` 318is individual lilla delskinn int. 17" asa hjul sommer og 15" ukkjent merke vinter. høyde just fk senkesett, ny clutsj,frontrute,dynaamo div foringer med mer. 290k km men ikke utslitt. 50 000kr

sms eller ring 98626357

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...