Gå til innhold

Bakhjulet som forsvant inn i bilen!

icc
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til å skjønne hva det er som egentlig har skjedd.

Da jeg kjørte hjem fra skolen i dag trodde jeg veien var blitt veldig humpete. Den minste normale hump og jeg fikk hodet smekka opp i taket. Jeg så litt rundt bilen da jeg kom hjem, og til min store overaskelse var det venstre bakhjulet så langt opp i hjulbuen at bilen min ligna på en sierra. Det på høyre side ser greit ut. Har ikke hatt tid til å løfte opp biln for å sjekke hva som har skjedd enda. Noen som har noen anelse? Kan det være demperen som er ødelagt, frosset eller noe? Kan fjære være knekt? Er ganske kaldt ute for tiden. Skulle gjerne fått biln fiksa så jeg kommer meg hjem til jul så tar imot alle tips med åpne armer :D

e30 320i (86-mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fryst demper? Hjulbuen går jo ikke inn i hjulbuen for det..

En demper, demper bare bevegelsen.. Stanga går tregt i sylinderen for å dempe bevegelsene fjøra lager.. Er til sist fjøra som holder bilen oppe.. Så Hvis fjøra er hel har den vel trykt seg gjennom bærebrua eller karosseriet.. kan ikke skjønne hvorfor bilen er så lav... Bilen er jo ikke noe lavere om du så tar vekk dempern?? Det er jo ikke den som senker eller heiser bilen?

Hvis bilen er så lav at hjulet er borte i hjulhuset kan jeg liksom ikke skjønne det skulle være dempern sin feil, om den da ikke er fryst fast i nedre stilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En demper, demper bare bevegelsen.. Stanga går tregt i sylinderen for å dempe bevegelsene fjøra lager.. Er til sist fjøra som holder bilen oppe.. Så Hvis fjøra er hel har den vel trykt seg gjennom bærebrua eller karosseriet.. kan ikke skjønne hvorfor bilen er så lav... Bilen er jo ikke noe lavere om du så tar vekk dempern?? Det er jo ikke den som senker eller heiser bilen?

Hvis bilen er så lav at hjulet er borte i hjulhuset kan jeg liksom ikke skjønne det skulle være dempern sin feil, om den da ikke er fryst fast i nedre stilling?

Ene demperen på min bil låser seg i nedre stilling når det er kaldt, og bilen ser helt skjev ut med ene hjulet altfor høyt opp. Så joda, det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene demperen på min bil låser seg i nedre stilling når det er kaldt, og bilen ser helt skjev ut med ene hjulet altfor høyt opp. Så joda, det er mulig.

Kan skrive under på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...