Champ Skrevet Desember 3, 2007 Skrevet Desember 3, 2007 har byttet lykter på min E36 98 mod touring, et par av festene var ikke helt intakt på de nye\brukte lyktene jeg kjøpte, så jeg tror ikke de står gelt slik dem skal akkurat nå, tenkte jeg skulle ta å stille dem inn skikkelig både sidelengs og høydemessig. Hvordan kan jeg vite Hva som er riktig posisjon uten å måtte gå til verksted ? og slippe å sette på de gamle lyktene igjen. finnes det noen enkel regel for justering av sidevinkel og høyde jeg kan bruke ?
Champ Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 hallo !!! noen må da vel ha noen tips her !! grrrrr
pbk Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 hallo !!! noen må da vel ha noen tips her !!grrrrr Kanskje onkel Google kan hjelpe oss? Denne DIY'en for E34 er sikkert grei å se på: http://www.bmwe34.net/e34main/maintenan ... stment.htm
Champ Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 er det noen stillinger jeg kan stille på lyktene utenom høydejusteringen inne i bilen, finnes det noen skruer i lyktene hvor jeg kan stille sidelengs, opp\ned og hver enkelt av lyktene ? noen som vet dette? Hvis jeg forstår den DIY saken så skal lyktene lyse 17,8 cm lavere på veggen 7,5 meter unna ? og det gjelder for fjern og nærlys? var ikke helt sikker på om jeg skjønte det opplegget
The StigMeister Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Noen som vet ca hva de skal ha på et verksted for å event gjøre det?
hagenisse Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 NAF-verksteder og slikt gjør dette for en femtilapp elns. Det er en skrue hvor man justerer hvordan det lyser, festene er hovedsaklig der til å line opp lykta med resten.
The StigMeister Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 NAF-verksteder og slikt gjør dette for en femtilapp elns.Det er en skrue hvor man justerer hvordan det lyser, festene er hovedsaklig der til å line opp lykta med resten. Problemet er at jeg har xenon uten auto høydejustering! Så NAF tørr jeg ikke dra til Skal høre med et verksted
hagenisse Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Det gjør ingenting. NAF er ikke biltilsynet.
The StigMeister Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Det gjør ingenting. NAF er ikke biltilsynet. Er små nervøs med å kjøre rundt nå som lysa ikke er skikkelig innstilt! Så får ta en tur til Naf siden du sier det er trygdt å dra dit
Rabies Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 De klarte ikke å justere lyktene mine på NAF. Tyder det på at reflektorene er ødelagt eller var de bare ikke så flinke som folk vil ha det til?
Champ Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 NAF ville ikke gi meg time for dette siden jeg ikke var medlem, fuk dem! Er det ikke noen som kan besvare om jeg forstod den DIY saken riktig? lyset på veggen skal være litt over 17 CM lavere enn utgangspunktet\lykta når man er 7,5 meter fra veggen?????
mad-fun Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Denne forklarer kanskje litt bedre - men har ikke prøvd den selv enda, så vet ikke om det faktisk blir godkjent http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå