prosynck Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Har en bmw 320 e30.. Rar dunking fra motor, kommer fra svinghjul/girkasse området.. Høres kun inne i bilen og ikke i motorrommet da lyden blir overdøvd av motorlyden. Trodde først det var noe som tok i mellomakslingen siden det banker sakte på lavt turtall å i lav fart, og fortere jo mer turtall og fart helt til den forsvinner:S Men etterhvert begynte jeg å høre lyden også i fri og med clutchen inne.. Banker kraftig helt opp til 2500-3000 omdreininger så forsvinner det.. Noen som har opplevd noe lignende eller har en ide om hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Bare sånn for og være den som skriker rådebank, men har du tenkt på deT? Høres akkurat ut som ett forløp til ordentlig god gammal rådemorro. Men er sikkert noe heeelt annet;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2007 Bare sånn for og være den som skriker rådebank, men har du tenkt på deT? Høres akkurat ut som ett forløp til ordentlig god gammal rådemorro. Men er sikkert noe heeelt annet;) Tviler på det Er ikke den type banking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maasoey Skrevet Desember 3, 2007 Share Skrevet Desember 3, 2007 Går ikke på alle sylindre? Tenningsbank? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 kun når du kjører du hører lyden eller når du står i ro? Hvis det er ved kjøring kan det var det lageret på "opphengs"lageret på mellom akslingen som er gåent. Dette var det første jeg tenkte på når jeg leste dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Går ikke på alle sylindre?Tenningsbank? Nei er ikke tenningsbank. Motoren går fint og på alle 6.. Høres ut som noe som tar bort i noe sånn at man får en kakle/dunkelyd.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 kun når du kjører du hører lyden eller når du står i ro?Hvis det er ved kjøring kan det var det lageret på "opphengs"lageret på mellom akslingen som er gåent. Dette var det første jeg tenkte på når jeg leste dette. Dunkingen er der også når bilen står stille å går på tomgang.. Vis man ruser den opp til 2500-3000 går lyden en del fortere så forsvinner den etter 3000 omdreininger.. Snodig sak :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Kjenn om det er slark i aksel til kjølevifta,har du det er lagret i vannpumpa gåent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Kjenn om det er slark i aksel til kjølevifta,har du det er lagret i vannpumpa gåent. Det er som sagt fra svinghjul / girkasse området;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boen Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Sjekk om varmeskjoldene tar nedi eksosen. Det skrangler noe jævlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Sorry for at jeg "stjeler" topic litt, men jeg har samme fenomenet i min e34 540ia, bare til at det kakler når jeg starter og stopper motoren, jeg vet at det skal være litt vibrasjon ifra motor når du kutter tenninga osv men det er samme lyden som eier av topicen opfatter i sin bil. Motorfestene som er gåen ? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Syns det høres ut som rådebank jeg for min del men. Er vel syl 6 som lettest får rådebank,noe som kan stemme med området svinghjul/girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Er det forresten mer eller mindre dunking ved kald/varm motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Er det forresten mer eller mindre dunking ved kald/varm motor? Det er ingen forskjell på om motoren er varm eller kald.. akkurat samme lyden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prosynck Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 Syns det høres ut som rådebank jeg for min del men.Er vel syl 6 som lettest får rådebank,noe som kan stemme med området svinghjul/girkasse. Glemte å si at lyden forsvinner plutselig helt og kan være borte i et par dager for så og komme tilbake igjen;) Det gjør ikke rådebanken !? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå