Gå til innhold

Rar dunking fra motor :S


prosynck
 Share

Anbefalte innlegg

Har en bmw 320 e30..

Rar dunking fra motor, kommer fra svinghjul/girkasse området.. Høres kun inne i bilen og ikke i motorrommet da lyden blir overdøvd av motorlyden.

Trodde først det var noe som tok i mellomakslingen siden det banker sakte på lavt turtall å i lav fart, og fortere jo mer turtall og fart helt til den forsvinner:S

Men etterhvert begynte jeg å høre lyden også i fri og med clutchen inne..

Banker kraftig helt opp til 2500-3000 omdreininger så forsvinner det..

Noen som har opplevd noe lignende eller har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kun når du kjører du hører lyden eller når du står i ro?

Hvis det er ved kjøring kan det var det lageret på "opphengs"lageret på mellom akslingen som er gåent. Dette var det første jeg tenkte på når jeg leste dette.

Dunkingen er der også når bilen står stille å går på tomgang..

Vis man ruser den opp til 2500-3000 går lyden en del fortere så forsvinner den etter 3000 omdreininger..

Snodig sak :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for at jeg "stjeler" topic litt, men jeg har samme fenomenet i min e34 540ia, bare til at det kakler når jeg starter og stopper motoren, jeg vet at det skal være litt vibrasjon ifra motor når du kutter tenninga osv men det er samme lyden som eier av topicen opfatter i sin bil. Motorfestene som er gåen ? takker for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det høres ut som rådebank jeg for min del men.

Er vel syl 6 som lettest får rådebank,noe som kan stemme med området svinghjul/girkasse.

Glemte å si at lyden forsvinner plutselig helt og kan være borte i et par dager for så og komme tilbake igjen;)

Det gjør ikke rådebanken !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...