jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Jeg har et bensinforbruk som har vært over normalt til enhver tild, selv om lambda er ok og den ikke trekker falskluft noe sted. Er det noe vits i å begynne å stille på LMM-skruen? Hvilken vei skal jeg isåfall stille på den for å få ned forbruket/blandingen? Jeg setter jo et merke, så jeg kan stille tilbake hvis det fucker seg, men skal jeg skru opp eller igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Skal ikke være noen skrue på luftmengdemåler fordi alt styres elektronisk,har ihverfall aldri hørt om det eller sett noen eller ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 det er en skrue på min, som er bak en plast propp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 På mekaniske luftmengdemålere (med spjell) er det co skrue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 jepp. det er det. Men kan jeg redusere bensinforbruket ved å stille på den?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Justerer du co (noe du gjør med den skruen) så justerer du også forbruket, ettersom co er uforbrente avgasser. Som jeg igjen vil si er bensinen du har fått for mye av. Sånn har jeg forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Kjøp CO måler eller sett det bort til et verksted. Blir ikke noe greie på å drive å skru på den uten noe måleapparat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2007 jeg har aldri rørt skruen,den hadde et forseglet plastlokk over seg. Nå har jeg tatt av lokket. Har jævlig lyst å skru på den, men er redd for å fucke opp:S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 4, 2007 Share Skrevet Desember 4, 2007 Husk at systemer som lmm er veldig fintfølende, men vet du hvor den stod og du bestemmer deg for å vri litt på den for å kjøre en stund og kjenne på bensinforbruket, motorens gange osv kan det sikkert ikke skade. Obs: snakker ikke av erfaring, så tar ikke på meg noen ansvar her Uansett burde du jo da ha en co-måler for å få justert dette best mulig. Disse er ikke billige, heller ikke et verkstedbesøk sånnsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå