jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 hør med Galskap her på forumet, han har skiftet til 6-er mange ganger i 318/316, og har bare byttet motor, ikke kasse. Boltene passer rett i.
U5tabil Skrevet Desember 4, 2007 Forfatter Skrevet Desember 4, 2007 Blir bytte av 4 til 4 uansett. Så er vel 316 og 318 da som teller. Noen som har noe peiling hvor jeg kan få tak i en slik?
jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Er vel bare å søke på "selges" her det:)
Mexos Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 hør med Galskap her på forumet, han har skiftet til 6-er mange ganger i 318/316, og har bare byttet motor, ikke kasse. Boltene passer rett i. Okey, jeg gir meg
jensemann23 Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 men jeg har IKKE prøvd dette selv, og jeg snes det høres rart ut at det skal passe. Men Galskap sa det var 110%sikkert.. Ser jo på EKT/GS at kassene ikke er helt like. Men har du testet dette Mexos?
MaWeRiCk Skrevet Desember 4, 2007 Skrevet Desember 4, 2007 Ja 318 IS har Ventilerte bremser forran, vanlig skivebrems bak. Spedometer/turteller er ulik. el nett og sikkringsboks vet jeg ikke.Har nettop Skiftet motor da min 318IS Coupe E36 93 mod. Havarerte etter 313750 KM. Veldig dyre attraktive motorer hos huggern skulle dem ha 8000+mva og frakt.. for en 93 gått 215000km.. Bestillte motor i Sør Sverge bet. 4000 Svenske + 734 i Frakt til nordsverige,94 mod. 165000km. hentet motoren tollfritt inn selv i c220 mersja t mor mi på Frikvota på 6000,- som gjelder ved 24 t + opphold i utland. Plass bak baki Det er mange huggerei sverige http://www.bildelsbasen.se/ Hvis du kjøper pass på å få med alt til motoren: Hjerne, Coilspoler, servopumpe,eksosmanifoild, Startmotor, vet ikke om radiatoren er ulik.. Motoren jeg kjøpte kom uten: Hjerne,coilspoler,servopumpe,Startmotor. + dupeditter,ventiler og no greier jeg ikke helt vet hja er som jeg flyttet over fra min gammle 93 IS maskin. Pruta prisen fra 6 til 4000 sek. det enkleste er klart å kjøpe Samme type og årsmodell til den motoren du har fra før. da er du 100% garantert at du har alle delene som evnt. mangler på den nye motorn du kjøper. Husk: Det er mye jobb å skifte motor. Selv om du har riktig verktøy/utstyr på et verksted er du avhengig av de riktige delene og de må passe.. Lykke Til !
Rabies Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 iflg koed sine sider har 318IS/-TI massive skiver forran. 316i compact/318TI compact hadde visst like bremser forran. Og alle compact modeller med skiver bak har visstnok også samme bremser. Hvis ikke jeg har misforstått veldig.
Hyggmaister Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Rabies: Alt går an vettu...Men du må få BMW Norge til å dokumentere at bygget ditt er korrekt og at korrekte deler er brukt. At du vet hva som må byttes holder ikke for BT, med mindre de er unormalt hjelpsomme Og det er BMW som er problemet her. Søk på forumet så fatter du. Og ja, jeg snakker av erfaring.... Kan legge til at det helt sikkert er lettere å få godkjent is i forhold til 6er motor, grunnet aksellast ol. Men første bud blir å finne en bmwforhandler/versksted som BT aksepterer dokumentasjon fra. For eks hør med BT hvilke verksted ol som er OK, og hør om de gidder hjelpe deg. Et ark er alt som trengs
Rabies Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Tenkte jeg skulle ta en tur på bavaria til uka og høre om de hadde noe info om hva som må til. Hvis det blir motorbytte så regner jeg med at jeg fikser alt av bremser og travers-deler først, så er det vel bare å kaste i motoren og opp å godkjenne... Eventuellt kjøre den opp med alt montert unntatt motoren (bare la m43b16 stå i, men få bekreftet at den er bygd for m42/m44) Så bytte motor etterpå
Mexos Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 men jeg har IKKE prøvd dette selv, og jeg snes det høres rart ut at det skal passe. Men Galskap sa det var 110%sikkert..Ser jo på EKT/GS at kassene ikke er helt like. Men har du testet dette Mexos? Jeg har ikke testet, men synes det høres helt "høl i haue" ut at en girkasse for en 4-banger skal passe en 6-banger. Hvis skruhullene passer kan det jo hende den går på, men jeg tviler på at innmaten tåler 6er momentet like godt som 6er girkassene da de tydeligvis er ulike ifølge EKT/GS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå