conan Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 Jeg kunne heller tenkt meg en tilsvarende tur ned til Tyskland f.eks. Gjennom Danmark er det knallgode veier, var der i sommer.Vi trenger jo ikke kjøre Autobahn hele veien, finnes masse småveier som innbyr til inspirerende kjøring Men for all del, vil folk helst være her, er det ingenting i veien for det. Jeg synes bare det er så trist med alle bomringene, fotoboksene og UP patruljene her til lands...og vegstandarden er mildt sagt begredelig. Så klart det kunne vært en god idee det oxo, men nå tenkte jeg mere på en billigere utgave for alle og som ikke trenger ta mere tid enn en helg. En tur til tyskland medfører mere utgifter, veksling av valuta for de som ikke har kort og danskebåten. Samt at det vil ta lengre tid og gjennomføre, men jeg ser ideen her ja.
Hyggmaister Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Kan føye på til conans argument her at det og kan være greit å starte i det litt mindre. Vil si at det er en "seier" om det i det hele tatt blir arrangert en slags norgestour/vestlandstur etc. Misforstå ikke, jeg har troen, og stiller så fremt det passer for meg, dette kan jeg jo si klarere straks datoer kommer opp Angående å ta det før fellesferien, så må det jo bli til en helgetur da
conan Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 Kan føye på til conans argument her at det og kan være greit å starte i det litt mindre. Vil si at det er en "seier" om det i det hele tatt blir arrangert en slags norgestour/vestlandstur etc. Misforstå ikke, jeg har troen, og stiller så fremt det passer for meg, dette kan jeg jo si klarere straks datoer kommer opp Angående å ta det før fellesferien, så må det jo bli til en helgetur da Er snakk om en helgetur. Hva det blir av kommer litt på om noen gidder og hjelpe til litt og administere litt. Blir mye for en person. Turen skal legges opp, helst med ideer og innspill fra andre ang kjøreruter og det som ellers skal skje. når det event passer for folk og dra i sommer osv. Skal dette kunne bli en virkelighet trenger jeg innspill på dette. Og ikke at folk i utgangspunktet er lettere negativt innstilt på om dette blir noe av. Så kom igjen alle, kom med innspill ang turen... jeg kunne tenkt meg til vestlandet pga vakker natur, høye fjell og dype daler med veien mitt i.
Haug Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Veldig fint på vestlandet, kunne godt vært på med på en sånn tur dit
Gunnar Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Men er en vestlandstur attraktiv? Veiene i Norge er en tortur å kjøre på (dvs. tempoet, ikke veiene i seg selv), og vestlandet har jo sin del av dårlige veier og lave fartsgrenser. Det er vel heller ikke noe konkret mål med en slik tur, og overnatting i Norge er dyrt. Ikke at Sverige nødvendigvis er kjempespennende, men jeg syns nesten at en Stockholmstur eller lignende hadde vært mer spennende om man skal ha en økonomitur på en god helg. Og da er det ikke noen big deal å finne en E90 M3, E60 M5, Z4 M Coupé etc. å se hos en forhandler eller to. Vi var bortover der for noen uker siden, og veiene er deilige, tempoet godt, og overnatting billig. Droppa inn på et Quality-hotell langs veien og betalte rundt 650,- for dobbeltrom med frokost. Alternativt så er jeg jo også veldig klar for en Tysklandstur, som Dr_S nevner, men vi har hatt det oppe før og hatt problemer med å få noen til å ta tak i det, som "arrangør". Der er det definitivt mye moro å se, deilige veier og fartsgrenser (mangelen på sådan), osv. Man kan dra på BMW Niederlassung, ASC, Alpina, Hartge, BMW Welt, Ringen, osv. Men da må man fort ha en uke, og antall blir nok begrenset.
conan Skrevet Desember 5, 2007 Forfatter Skrevet Desember 5, 2007 Men er en vestlandstur attraktiv? Veiene i Norge er en tortur å kjøre på (dvs. tempoet, ikke veiene i seg selv), og vestlandet har jo sin del av dårlige veier og lave fartsgrenser. Det er vel heller ikke noe konkret mål med en slik tur, og overnatting i Norge er dyrt.Ikke at Sverige nødvendigvis er kjempespennende, men jeg syns nesten at en Stockholmstur eller lignende hadde vært mer spennende om man skal ha en økonomitur på en god helg. Og da er det ikke noen big deal å finne en E90 M3, E60 M5, Z4 M Coupé etc. å se hos en forhandler eller to. Vi var bortover der for noen uker siden, og veiene er deilige, tempoet godt, og overnatting billig. Droppa inn på et Quality-hotell langs veien og betalte rundt 650,- for dobbeltrom med frokost. Alternativt så er jeg jo også veldig klar for en Tysklandstur, som Dr_S nevner, men vi har hatt det oppe før og hatt problemer med å få noen til å ta tak i det, som "arrangør". Der er det definitivt mye moro å se, deilige veier og fartsgrenser (mangelen på sådan), osv. Man kan dra på BMW Niederlassung, ASC, Alpina, Hartge, BMW Welt, Ringen, osv. Men da må man fort ha en uke, og antall blir nok begrenset. Er det mere interesse for en harry tur til sverige da kanskje? Stockholm ol? Men da blir det plutselig en tur for oss som bor her i sør. Tysklandstur kan heller taes opp i en ny tråd. Er enig med at veistandarden her i fedrelandet er helt på bærtur men litt av poenget med denne tråden er vel at vi på sørsia skal kunne treffe brukerne på nordsia, samt og få en fin kjøretur på veien (road trip) Målet i seg selv er egentlig turen, poenget er samhold og at flere kan bli bedre kjent. La bimmers.no bli en skikkelig sammensveisa gjeng, like god eller bedre en de klubbene andre er med i som forøvrig oxo koster penger og være med i. Svensketur er noe som kan kan lages en egen tråd på seinere. Ønsket mitt med denne tråden er som sagt en tur i fedrelandet som kan knyte sammen flere av bimmers brukere på tvers av fylkene.
Delousion Skrevet Desember 5, 2007 Skrevet Desember 5, 2007 Er det mere interesse for en harry tur til sverige da kanskje? Stockholm ol? Men da blir det plutselig en tur for oss som bor her i sør. Tysklandstur kan heller taes opp i en ny tråd. Er enig med at veistandarden her i fedrelandet er helt på bærtur men litt av poenget med denne tråden er vel at vi på sørsia skal kunne treffe brukerne på nordsia, samt og få en fin kjøretur på veien (road trip) Målet i seg selv er egentlig turen, poenget er samhold og at flere kan bli bedre kjent. La bimmers.no bli en skikkelig sammensveisa gjeng, like god eller bedre en de klubbene andre er med i som forøvrig oxo koster penger og være med i. Svensketur er noe som kan kan lages en egen tråd på seinere. Ønsket mitt med denne tråden er som sagt en tur i fedrelandet som kan knyte sammen flere av bimmers brukere på tvers av fylkene. Dette høres kjempespennende ut, det må jeg bare få sagt! Er utrolig enig i det å få et bedre samhold i "gjengen" her, og dette hadde vært en bra måte å få til dette uten at det koster skjorta eller no.. Har noen her som helt sikkert hadde stilt på noe slikt
Rogern Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Dette hadde vært skikkelig morro! skulle nesten hatt nicket her på bimmers på et vindu på bilen,lett og kjenne igjen så man kan ta opp krangelen men seriøst jeg bilr med hvis datoen passer da jeg jobber på sjøen. sverigestur hadde vært konge,men blir d vestlandstur er jeg også med.
sveinern2 Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 hørest fett ut, regn med meg Hva med: Fks, fredag Oslo-Bergen. Overnatte i bergen, turen tar ca 8t. lørdag Bergen- Ålesund. Overnatte i Ålesund, turen tar ca 7t Søndag Ålesund-Oslo. Tilbake til start tar ca 8t Tidene er fra GuleSider. Men 8t kjøring er ikke så mye vist en pauser en del. Starter en fks kl 10:00 om morgenen er en framme i bergen kl 16:00 Og, fra begen kl 12:00 er en framme kl 19:00 fra ålesund kl09:00 er en fremme i oslo kl 16:00 Bare et lite forslag, håper turen blir noe av
conan Skrevet Desember 6, 2007 Forfatter Skrevet Desember 6, 2007 hørest fett ut, regn med meg Hva med: Fks, fredag Oslo-Bergen. Overnatte i bergen, turen tar ca 8t. lørdag Bergen- Ålesund. Overnatte i Ålesund, turen tar ca 7t Søndag Ålesund-Oslo. Tilbake til start tar ca 8t Tidene er fra GuleSider. Men 8t kjøring er ikke så mye vist en pauser en del. Starter en fks kl 10:00 om morgenen er en framme i bergen kl 16:00 Og, fra begen kl 12:00 er en framme kl 19:00 fra ålesund kl09:00 er en fremme i oslo kl 16:00 Bare et lite forslag, håper turen blir noe av Kjempebra. Er nettopp sånne forslag jeg er ute etter Og her har vi god tid på oss oxo.. Kan starte fra oslo i 12 tia og bruke tia til bergen. I og med at dette er på sommeren er det lyst lenge Flere der ute som er med på denne ideen?
marararius Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Ja jeg blir gjerne med, om det passer Jobber skift, men om vi finner ut av en dato da, så ser jeg jo fort om jeg jobber, eller har mulighet for å få fri.
John H Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Hva med å starte 2 grupper? En fra vestlandet og en fra østlandet og så møtes på midten på sørlandet? Hadde jo vært kult å tatt ferja over til danmark og Koed? Blir jo endel kjøring hvis man må kjøre i 8-9 timer hver dag en helg kanskje? Da hadde man virkelig fått det sosialt på ferja
///Mysild Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Hva med å starte 2 grupper? En fra vestlandet og en fra østlandet og så møtes på midten på sørlandet? Hadde jo vært kult å tatt ferja over til danmark og Koed? Blir jo endel kjøring hvis man må kjøre i 8-9 timer hver dag en helg kanskje? Da hadde man virkelig fått det sosialt på ferja da er jo litt av poenget borte igjen... de som kommer fra trondheim og slikt gidder sikkert ikke å kjøre i 10 timer for å kommer seg ned hit... kanskje noen, men tviler på alle vil det... men for min del er det greit kan jo sove lenge da jeg
Delousion Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Starter en fks kl 10:00 om morgenen er en framme i bergen kl 16:00 Og, fra begen kl 12:00 er en framme kl 19:00 fra ålesund kl09:00 er en fremme i oslo kl 16:00 Likte dette forslaget veldig godt Er keen på dette iløpet av sommeren
bmwj Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 No må dere gi dere! Det er kjempe gøy å kjøre på litt utfordrende veier! Bedre med vestlandet enn danmark syns no jeg. med tanke på kostnad også... Det kommer til å bli mange flere med hvis vi holder oss til "hovedplanen". Tenk også på at dette er første gangen og vi må ikke ta oss vann over hodet og tro at allt går etter planen heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå