Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Om du klikker på innlegget mitt Conan har jeg lagt til link fra gulesider. Om du zoomer ut eller setter nytt start og slutt punkt vil du kjapt se hvor dette er. Ligger nord for Gol i Hallingdal. Dette var bare et forslag fra meg da jeg tenkte på at flest kanter av landet kunne ha sånn ca lik reise vei (litt vei ut ifra der det har vært en del treff som sier at der også bør det være intresse for slikt). Tiden må selvfølgelig på plusses på da jeg kun la inn start, via og stopp på gulesider. Må vel på regnes par stopp mat etc... F,eks bør kansje en matbit gjøres unna på Gol for de som kommer fra Oslo og Bergen, og Sel for de som kommer fra Trondheim og Oppland. Bare noen ideer og tanker. Den datoen som jeg foreslo er jo etter feriepenger har kommet samt før fellesferien.
conan Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Hmmm, fikk 2t og 47 min kjøretid fra oslo til gol jeg??? Kan det stemme??? Hjeeelp, trenger virkelig en som kan ta seg av kjøreruta her:) Men vi skal kanskje fortsette vidre etter dette? Som sagt er jeg heelt grønn på dette her m planlegging av kjøringa, hehe, hadde jwg skulle kjørt alene hadde jeg bare gitt gass men er ikke så enkelt med flere vett
Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Jo kan sikkert stemme det. Etter trykket start og stopp legger du inn via Gol. Det var nok den raskeste veien du fikk opp der. Altså start: Oslo stopp: Fagernes (Aurdal) via: Gol. Jepp et stykke forbi Nord for Gol ja.
conan Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Jo kan sikkert stemme det. Etter trykket start og stopp legger du inn via Gol. Det var nok den raskeste veien du fikk opp der da men den går ikke via Gol (R7). Du har ikke lyst og hjelpe meg med og ta på deg jobben med og planlegge ruta du da Glenno??? Ser ut som du har litt mere teken på det med og bruke gule sider osv og er litt kjent der..
Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Måtte editere innlegget jeg la inn over der. Nå skulle det være riktig måte gjøre det på. Joda Conan kan sikkert hjelpe litt til jeg men nå er jeg ikke så kjent i de forsjellige stedene jeg heller, men syntes med de innlegg som har vært til nå går mot et opplegg. Det som blir din jobb nå er å dra oppsumeringer etter hvert nå Conan . Ta en oppsummering nå du Conan så vet vi sånn ca med reisemål, dato og eventuelle reise ruter vi prøver legge opp. Så var det noen som skulle sjekke litt med hoteller, flyplass til kjøre på også vel?
imalldevil Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Dette er noe av de bedre forslagene som jeg noengang har lest her på forumet, en tanke hadde kanskje vært å fått mailet/PM til alle på forumet med dato og sted for å få en oversikt over hvor mange som blir med og dermed ha mulighet for å kunne bestille overnatting og muligens noe rabatter på dette om enn blir mange nok. Bindene påmelding med forhånds betalt overnatting som IKKE refunderes om noen trekker seg i siste liten. Bare en ide men da har folket her inne noe som de kan se frem til og eventuelt ordne seg fri/ferie for å bli med på turen. Da må eg bare se til å få kjøpt meg ein bmw igjen, denna pysjen eg har nå e nitrist å kjøre iforhold til hva ein bmw er
conan Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Anng datoen, er det blitt sommer og varmt i været på denne tia tro, litt med tanke på de m cab oxo lissom:) kremt... Når begynner fellesferien? husker ikke helt. Tenkte oxo litt på camping, de som vil legger seg på hytte og andre kan campe i telt. Bål og grilling med drikke prat og kos, da er det fint om det er varmt i været blitt.
Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Usikker på temp i valdres på den tiden men har nå ligget i telt både på fjellet og festivaler første uka i juli, så med godt underlag og god sovepose bør ikke det være noe problem vil jeg tro. Dette blir vel siste uka i juni, så begynner vel nærme seg juli noe som er sommer mnd. Tror jeg faktisk har badet rundt den tiden også, når det har vært en god sommer her inorge. Fellesferien er ikke det andre uke i juli da (uke 28 )?
bmwj Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Jeg venter på svar fra turistkontoret i Valdres ang "oppstillingsplasser"(hvor vi evt kan samles ALLE på en gang og ta bilder og showe litt PS, en flyplass ble jo nevnt ) og når de ville rådet oss til å bestille hvis vi blir så mangen som 50-60 stk, sikkert ikke noe problem i og med at det er før fellesferien, men greit å høre hva de lokale råder oss til òg da. Sånn som det ser ut nå har jeg begynt å lure på om vi kanskje tilogmed kan ende opp med flere enn det og! God idè det der med PM til alle forresten. Keep it up
conan Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Har sjekket litt nå og funnet ut at gatebil har treff på mantorp i sverige den helga (uke26) så da er det kanskje ikke det beste tidspunktet og ta dette. Men hva med 21-24 aug (uke 34 tror jeg)?? Oxo drar vi fra oslo via gol-bergen-ålesund og oslo igjen?? Fredag: Oslo, gol og bergen. Lørdag: Bergen- Ålesund. Søndag: Ålesund- Oslo. Hadde dette vært noe??? EDIT: Så ikke den med valdres jeg. Er dette på ruta?? Hvis ikke må den forandres, ruta altså. PM til alle???? Mange 1000 pm er blir det og sende ut da? hehe.
sveinern2 Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Har sjekket litt nå og funnet ut at gatebil har treff på mantorp i sverige den helga (uke26) så da er det kanskje ikke det beste tidspunktet og ta dette. Men hva med 21-24 aug (uke 34 tror jeg)?? Oxo drar vi fra oslo via gol-bergen-ålesund og oslo igjen?? Fredag: Oslo, gol og bergen. Lørdag: Bergen- Ålesund. Søndag: Ålesund- Oslo. Hadde dette vært noe??? EDIT: Så ikke den med valdres jeg. Er dette på ruta?? Hvis ikke må den forandres, ruta altså. PM til alle???? Mange 1000 pm er blir det og sende ut da? hehe. Støtter denne ruta, er jo litt kjekt vist turen kunne gåt litt oppover landet som til fks, Ålesund. Da går det jo ann at folk fra vest landet og kansje nord norge også kan ta seg en tur! Blir alt lagt nede ved sørlandet og opp til bergen blir det straks langt for mange. Kan jo hjelpe til med planlieging vist turen går oppover mot Ålesund traktene
Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Har sjekket litt nå og funnet ut at gatebil har treff på mantorp i sverige den helga (uke26) så da er det kanskje ikke det beste tidspunktet og ta dette. Men hva med 21-24 aug (uke 34 tror jeg)?? Oxo drar vi fra oslo via gol-bergen-ålesund og oslo igjen?? Fredag: Oslo, gol og bergen. Lørdag: Bergen- Ålesund. Søndag: Ålesund- Oslo. Hadde dette vært noe??? EDIT: Så ikke den med valdres jeg. Er dette på ruta?? Hvis ikke må den forandres, ruta altså. PM til alle???? Mange 1000 pm er blir det og sende ut da? hehe. Syntes planen for fredag og Søndag virket noe tøff kjører rute egentlig. Blir mere kjøring en sosialt vil jeg tro, men greit å se på forsjellige ruter egentlig . (Tipper rundt 9-10timer fra Oslo til bergen, men mulig tar mye feil?) Hva mener folk fra Trondheim og Oppland om dette da? Om noen landsdeler ikke er intressert kan jo ruten forandres noe også da? Om vi tenker litt mere på det opplegget til valdres ville vi vært der fredag og slappet av utover kvelden. Lørdag kunne vi hatt kjøre aktiviteter på dagen og mere sosialt utover kvelden. Søndag hjem reise med litt overskudd til arbeidsdagen på mandag.
conan Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Har sjekket litt nå og funnet ut at gatebil har treff på mantorp i sverige den helga (uke26) så da er det kanskje ikke det beste tidspunktet og ta dette. Men hva med 21-24 aug (uke 34 tror jeg)?? Oxo drar vi fra oslo via gol-bergen-ålesund og oslo igjen?? Fredag: Oslo, gol og bergen. Lørdag: Bergen- Ålesund. Søndag: Ålesund- Oslo. Hadde dette vært noe??? EDIT: Så ikke den med valdres jeg. Er dette på ruta?? Hvis ikke må den forandres, ruta altså. PM til alle???? Mange 1000 pm er blir det og sende ut da? hehe. Syntes planen for fredag og Søndag virket noe tøff kjører rute egentlig. Blir mere kjøring en sosialt vil jeg tro, men greit å se på forsjellige ruter egentlig . (Tipper rundt 9-10timer fra Oslo til bergen, men mulig tar mye feil?) Hva mener folk fra Trondheim og Oppland om dette da? Om noen landsdeler ikke er intressert kan jo ruten forandres noe også da? Om vi tenker litt mere på det opplegget til valdres ville vi vært der fredag og slappet av utover kvelden. Lørdag kunne vi hatt kjøre aktiviteter på dagen og mere sosialt utover kvelden. Søndag hjem reise med litt overskudd til arbeidsdagen på mandag. Mulig det blir litt lange ruter ja, aner ikke hvor lang tid det tar og kjøre til bergen jeg. Enig med at vi skal kunne ha litt tid til aktiviteter osv samt sosialt. Men hva med den datoen jeg satte opp som forslag da? Er det noe som kan passe? Uannsett må vi bare finne en rute som er logisk og ikke for tidkrevende. Kan dessverre ikke gjøre alle til lags med tanke på beliggenhet. ( da måtte nok turen gått til nordkapp ja ),
Glenno Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 La jeg inn Ålesund - Oslo 8:06 timer uten pauser. Ålesund - Fagernes i Valdres 5:17 timer uten pauser. Altså Fagernes bør være et sentralt punkt om de nevnte landsdeler stiller. Datoen ja Conan du nevnt sist, tror det skal passe for min del. Vel mange muligheter. Vært intressant å vist hvor intressen var størst for et slikt treff også. Her er linken til gule sider Conan fra Oslo via Gol til Fagernes. Trykk på den +knappen på hendelen du ser til venstre på kartet for å se mere detaljert over tettstedene. Eller bedre: marker en firkant over område ved holde venstre museknapp nede. trykk tilbake knappen øverst i internet vinduet for gå tilbake og zome på nytt. http://www.gulesider.no/kart/map.c?star ... 0000412339
bmwj Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Syns ikke det høres like fristende ut som en tur til Fagernes asså. 1. Det er lengre til Ålesund, det vil si mindre tid til å finne på noe samlet, noe vi absolutt bør gjøre når vi endelig er "united"! 2. Det er 4 ferger fra Bergen til Ålesund... 3. Ålesund?(No offence) Ikke meningen å være negativ asså, men det er bare ikke like "beleilig" for noen tror jeg (for de fra Trondheim o.l er det jo det, men...) Info om tur - Oslo-Gol-Bergen-Ålesund-Oslo: http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C Info om tur - Oslo-Fagernes-Oslo: http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C Info om tur - Bergen-Ålesund-Bergen: http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C Info om tur - Bergen-Fagernes-Bergen: http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C Info om tur - Trondheim-Ålesund-Trondheim http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C Info om tur - Trondheim-Fagernes-Trondheim: http://geoweb.no/veibok/index.jsp?FROML ... ge%2529%2C
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå